Citroën DS3 je obecně líbivé auto, u verze Cabrio to platí ještě více. DS3 Cabrio s délkou 395 cm, šířkou 171 cm a výškou 146 cm pochopitelně vychází z hatchbacku představeného před třemi roky. Oproti němu má ale novinka s plátěnou střechou o 25 kilogramů větší hmotnost. Nejde však o klasický kabriolet, protože střechu lze stáhnout pouze nad předními a zadními sedadly, sloupky či střešní oblouky zůstávají na svém místě.

V praxi ale to, že DS3 Cabrio je kabrioletem tak napůl, nevadí ze dvou důvodů; jednak se díky tomu podařilo zachovat rozumnou prodejní cenu, neutrpěla ani torzní tuhost či bezpečnost při převrácení. Respektive obě posledně zmíněné vlastnosti by se pochopitelně daly zachovat i u plnohodnotného kabrioletu, pak by ale cena nezačínala na částce 448 900 korun.

Citroën DS3 Cabrio 1.6 THP

Citroën DS3 Cabrio 1.6 THP

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Plátěná střecha lze vysunout do libovolné polohy

Unikátní je možnost plátěnou střechu, jež se nabízí se třemi barevnými provedeními, elektronicky ovládat (a co je důležité - kdykoliv její pohyb zastavit) až do rychlosti 120 km/h. Uzavření střechy zabere 16 sekund. Při jízdě se sundanou střechou ale při dálničních rychlostech i přes drobný přední větrný štít dovnitř docela fouká, kromě proudícího vzduchu je tedy zhoršena i akustická pohoda.

Interiér je převzat z modelu DS3, je dobře zpracovaný a třebaže jej kazí pár laciných detailů ze základního C3 (páčky ovladačů, tlačítka pro stahování oken), celkově působí docela luxusním dojmem. Hezký je i tvar pohodlných sedadel s výraznějším bočním vedením, avšak vyšším posazem. Grafika integrovaného navigačního přístroje a její ovládání nebude vyhovovat každému, stejně jako tvar volantu. Poloha za ním se ale hledá snadno řidičům nejrůznějšího vzrůstu. Z auta je zhoršený výhled vzad, A sloupky rovněž částečně omezují výhled šikmo vpřed.

Citroën DS3 Cabrio 1.6 THP

Citroën DS3 Cabrio 1.6 THP

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Praktická stránka věci je u DS3 Cabrio docela potlačena, malý kufr (245 l) by tolik nevadil, je ovšem abnormálně špatně přístupný. Vzadu, kam se dostanete po odsunutí předních sedaček, také není mnoho místa nazbyt, obzvláště v oblasti hlavy. V létě se to dá řešit elegantně „povinným“ stažením střechy, je to ale pro cestující nad 180 cm dost polovičaté řešení.

Tvrdší podvozek u Francouze překvapí

U DS3 neplatí premisa o komfortně naladěných francouzských podvozcích. U recenzovaného modelu je totiž citelně znát tvrdší naladění, notabene na sedmnáctipalcových ráfcích. Podvozek naštěstí není prkenný, cítíte z něj větší tuhost a na rozbitých okreskách se kvůli rázům posádka moc dobře cítit nebude.

Běžné silnice a dálnice ale DS3 zvládá vcelku obstojně, velmi dobrá je směrová stabilita i při vyšších rychlostech. Bezproblémová je práce se šestistupňovou manuální převodovkou, řízení není překvapivě přeposilované a je vcelku přesné.

Citroën DS3 Cabrio 1.6 THP

Citroën DS3 Cabrio 1.6 THP

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Mnohokráte chválený je nejsilnější motor pro DS3, totiž 156koňové 1.6 THP, které PSA vyvíjelo společně s BMW. Motor má dostatek síly už od nízkých otáček, v těch středních předvádí výtečný zátah (podpořený 240 Nm točivého momentu) doprovázený i zajímavou zvukovou kulisou. Nástup točivého momentu je velmi plynulý, mezi 1800 až 6000 otáčkami s nezvykle plochým průběhem. Spotřeba dle jízdního stylu nejčastěji osciluje mezi sedmi a osmi litry benzínu.

Bohužel se během testovacího týdne objevila závada, která softwarově snížila výkon motoru. S autem bylo možné normálně jezdit, výkon a točivý moment ale byl tak na úrovni 60 procent běžného výkonu. S DS3 bylo nutné zajet do servisu.

Suma sumárum elegantně vypadající otevřený automobil za solidní cenu. Někomu bude vadit tvrdší naladění podvozku s nevalným projevem při přejezdu nerovností, omezená praktičnost se u této kategorie aut tak trochu očekává. Bez chyb není, v kategorii kolem půl miliónu korun ale mnoho stylových nových aut kromě DS3 nenajdete. Popisovaný vrcholný motor ale dostanete jenom k nejdražší výbavě Sport.

Citroën DS3 Cabrio 1.6 THP

Citroën DS3 Cabrio 1.6 THP

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:1598 ccm, čtyřválec, zážehový, turbo
Max. výkon:115 kW (156k) při 6000 ot./min.
Max. točivý moment:240 Nm od 1400 ot./min.
0–100 km/h:7,4 s
Nejvyšší rychlost:210 km/h
Průměrná spotřeba:5,9 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1175 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:448 900 Kč (1.2 VTi, 82 k)
Cena s testovanou motorizací:  572 900 Kč