Hlavní obsah

Test nejvýkonnějšího Mercedesu-Benz ML 63 AMG

Novinky, Martin Žemlička

Vrcholné provedení obrovitého Mercedesu ML se třemi magickými písmeny je v Česku nejprodávanějším AMG modelem. Vyzkoušeli jsme, jak si 525 koní rozumí s bezmála 2,4 tunami "živé" váhy.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mercedes-Benz ML 63 AMG

Článek

Verze ML 63 AMG se snaží být univerzálním dopravním prostředkem – papírově má tohle auto parametry sportovního automobilu, nezalekne se lehkého terénu a zároveň to je velké, prostorné, luxusní a pohodlné auto. Jenže fungují všechny výše vyřčené atributy dohromady? Ano i ne.

Je jasné, že takhle velké a těžké auto by muselo popírat fyzikální zákony, aby bylo hbité a mrštné ve vlásenkách. A jakkoliv je ML 63 AMG mimořádně schopné při jízdě rovně či v rychlých zatáčkách, vysloveně na technické silnice určen není. Tedy ne že by nezvládal poměrně svižnou jízdu, přenos hmoty v zatáčkách je ale i přes špičkový podvozek se vzduchovým pérováním s adaptivními tlumiči vcelku citelný. Podvozek, ač stojí na standardních dvacetipalcových kolech (pneumatiky mají rozměr 265/45) tlumí nerovnosti velmi dobře. Jistě, není to tak skvělé jako v třídě S, stěžovat by si posádka na nedostatek komfortu ovšem neměla.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mercedes-Benz ML 63 AMG

Řízení je lehčí, a přestože je přesné, při vzpomínce na C63 AMG coupé se nám vybavuje větší ochota ke komunikaci předních kol skrz volant. Perfektní je přenos točivého momentu, díky stálému pohonu všech kol 4Matic, který mírně (60:40) preferuje zadní kola. Standardem je hladce řadící sedmistupňový automat s možností řadit i prostřednictvím pádel pod volantem.

Dvě turba, V8 a objem 5,5 litru

Pod kapotou už není atmosférický 6,2 litrový osmiválec jako u minulé generace, ale V8 se dvěma turbodmychadly a zdvihovým objemem 5,5 litru. Reakce na sešlápnutí plynového pedálu je v jakékoliv rychlosti špičková, auto se mohutně vrhne vpřed. Na stokilometrovou rychlost se z klidu rozjede za velice působivých 4,8 s, za dalších pětadvacet sekund už jedete elektronicky omezenou nejvyšší rychlostí (250 km/h).

Horší je to se spotřebou paliva, která z nádrže mizí opravdu hodně rychle. Při ustálené devadesátce a zařazeném sedmém rychlostním stupni se na palubním počítači může ukázat spotřeba kolem 10,4 litru. Obvyklejší hodnota má však číslici 14 – 15; to když pojedete v rámci rychlostních limitů a sem tam na prázdné rovince sešlápnete plyn. A pokud pojedete ještě svižněji, není problém jezdit za více než dvacet litrů benzínu na sto ujetých kilometrů.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mercedes-Benz ML 63 AMG

Fantastický je CD přehrávač Harman Kardon za sympatických 25 tisíc korun. Krystalicky čistý zvuk, s perfektním rozmístěním reproduktorů a výkonem 830 Wattů, 14reproduktory a technologií Dolby Digital 5.1 hraje přesně tak jak očekáváte - skvěle. A to není všechno. Mercedes má v nabídce i podstatně dražší audio od Bang & Olufsen se 14reproduktory, který má výkon 1200 Wattů.

A když vás omrzí špičkový audio přehrávač, stačí stáhnout okénko a přidat pořádně plyn. Ne že by v ML byl zvuk čtveřice koncovek výfuku tak skvělý jako třeba v C 63 AMG, je o něco utlumený, ale i tak je osmiválcové bublání a práskání balzámem na uši každého motoristického nadšence.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mercedes-Benz ML 63 AMG

Velká spotřeba paliva, velká hmotnost, velká prodejní cena

ML 63 AMG je drahé auto s velmi vysokou spotřebou paliva i pohotovostní hmotností, přesto jde o zajímavý mix hrubé síly a velkého automobilu. Za stejnou cenu je možná lepší koupit si základní ML s dieselovým motorem a zbylý 1,345 miliónu utratit za nějaké sportovní kupé.

Jenže kdo chce to nejlepší z řady ML a nevadí mu spotřeba kolem 15 – 20 litrů, bude z dynamických schopností nadšen. Před podepsáním objednávky ale není dobré zapomínat, že divize AMG má ale v nabídce i auta, která vás budou mnohem víc bavit na okruhu či okresní silnici.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mercedes-Benz ML 63 AMG

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:5461 ccm, osmiválec, zážehový, 2x turbo
Max. výkon:386 kW (525 k) při 5750 ot./min.
Max. točivý moment:700 Nm při 5000 ot./min.
0 - 100 km/h:4,8 s
Nejvyšší rychlost:250 km/h
Průměrná spotřeba:11,8 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:2345 kg
Poháněná náprava:4x4
Cena základní verze:1 434 000 Kč (ML 250 BlueTec 4Matic)
Cena s testovanou motorizací:2  779 200 Kč (ML 63 AMG)

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám