Kolínská trojčata nedávno prošla hromadným faceliftem; všechny tři automobily (Citroën C1, Peugeot 107 a Toyota Aygo) mají stejný technický základ - délku 3430 mm, rozvor náprav 2340 mm, šířku 1615 mm. Poloměr otáčení je ideální do města – pouhých 4,73 metru. Opět se bude nabízet třídveřová i pětidveřová verze, velikost kufru je u obou verzí skromných 199 litrů (700 litrů po sklopení zadních sedaček).

Novinkou jsou litá kola s velikostí 14 palců a modrý odstín karoserie. Uvnitř je nová hlavice řadicí páky a změnilo se i čalounění. Nový je i audiosystém s možností přehrávání jak běžných CD, tak MP3 souborů.

Jinak se toho moc nezměnilo, když se podíváte na obě stosedmičky zezadu, nedošlo k žádným změnám, změnila se přední maska s LED světly a jinak je umístěná plocha pro registrační značku. Předlouhý prut antény, který působí jako z osmdesátých let, zůstal bohužel beze změny.

Peugeot 107

Peugeot 107: otáčkoměr stojí 1500 korun.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Peugeot 107

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Kabina působí levným dojmem

Kabina opět působí laciným dojmem, namísto černé úzké páky je zde masivní „řadička“, kterou znají všichni majitelé současných toyot. Interiér je střižený jednoduše, možnosti pro nastavení sedačky a volantu jsou omezené. Vzadu je překvapivě dostatek místa (bráno v kategorii mini aut), sedačky jsou příliš měkké a nemají vůbec žádné boční vedení.

Neergonomické je umístění ovladače pro elektrické stahování oken až u spolujezdce, což je řešení, které používá VW Up, Seat Mii a Škoda Citigo. U stosedmičky najdete podobně řešenou výplň dveří jako u konkurentů z koncernu Volkswagen, kdy plech na některých viditelných místech není zakryt plastem. A stejně je řešené i otevírání zadních oken, která jdou pouze vyklopit. Jak vidno, jak TPCA tak Volkswagen na mnoha místech šetřily.

Peugeot 107

Peugeot 107

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Peugeot 107

Kufr je spíše symbolický.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

V nabídce je jediný motor, a to litrový tříválec. Vzhledem k tomu, že auto včetně normovaného 75kg řidiče váží 900 kilogramů, je dynamika v městském provozu velmi slušná. Motor dobře akceleruje od nízkých otáček, při dynamické jízdě je třeba jej více točit - největší výkon vrcholí při 6000 otáčkách a maximum točivého momentu tříválec „servíruje“ při 3600 otáčkách.

Hbitější akcelerace se od motoru původem z Toyoty dočkáte i v příměstském provozu, ale zhruba do 90 km/h, při jízdě po dálnici je už jízda s kolínským trpaslíkem trápením, kdy obvykle nepomůže ani podřazení o dva stupně.

Peugeot 107

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Tříválec už nemá tak velké vibrace jako v případě verze před faceliftem, jeho kultivovanost ale není kdovíjaká. Ve městě počítejte se zhruba 5 – 6litrovým odběrem pohonných hmot, ještě více si motor vezme, pokud byste jej trápili v dálničním provozu.

Lehké, mrštné auto

Bezproblémové je řazení, které má na starost buď zkoušený pětistupňový manuál, v nabídce je i automatizovaná převodovka. Díky malé hmotnosti i velikosti a kolům až v rozích je Peugeot 107 velmi mrštné auto, které nabídne solidní tlumení při přejezdu nerovností. Úzké pneumatiky způsobují při rychlé jízdě naklánění v zatáčkách, pokud ale s autem jedete „jak se má“, potěší jeho komfort i již zmiňovaná mrštnost. Novější miniauta koncernu Volkswagen ale mají dospělejší jízdní vlastnosti, jakkoli trpaslíci z Kolína nejezdí vůbec špatně.

Peugeot 107 (vpravo verze po faceliftu)

Peugeot 107 (vpravo verze po faceliftu)

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Díky nízkému poloměru otáčení se s autem skvěle manévruje i v úzkých ulicích, skvěle se s ním parkuje. I díky tomu jde stále o auto, které se hodí do ulic velkých měst, případně jako druhé či třetí rodinné auto.

Za 200 tisíc korun nyní v akci dostanete i rádio, klimatizaci a metalický lak. Cenově se však Peugeot 107 (i C1 a Aygo) blíží segmentu malých aut typu fabia, která sice nejsou tak obratná ve městě, ale odvezou čtyři cestující i na delší vzdálenosti.

Peugeot 107 (vlevo verze po faceliftu)

Peugeot 107 (vlevo verze po faceliftu)

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:998 ccm, tříválec, zážehový
Max. výkon:50 kW (68 k) při 6000 ot./min.
Max. točivý moment:93 Nm při 3600 ot./min.
0 - 100 km/h:13,5 s
Nejvyšší rychlost:157 km/h
Průměrná spotřeba:4,3 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:900 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:190 000 Kč