Motocykl je většinou vnímán jako výraz jisté individuality. Jinou prioritu má toto kritérium mezi skútry do 50 ccm, jinou u chopperu anebo právě u kategorie streetfighter, kam patří tento stroj. Majitelé na nich zpravidla pokoušejí rovnováhu – ať už při jízdách po předním nebo zadním kole.

Proto má ostatně CB1000R proporce a tvary, jaké můžete vidět na fotkách. Sedlo je relativně vysoko (82,5 cm) a svažuje se vpřed. Nádrž je opatřena dorazy z pěnové pryže. Můžete ji svírat koleny bez obav, že by lak došel k úhoně. Navíc neklouže. Spolujezdec si ale příliš nepohoví.

Honda CB1000R

Honda CB1000R

FOTO: Petr Kološ

Zlatá řídítka jsou v ideální pozici

Široká zlatá řídítka souzní s ideální jezdeckou pozicí pro boj s rovnováhou. Vzpřímená pozice je vhodná pro silniční slalom nebo jízdu po zadním, vadit bude při jízdě vysokou rychlostí. Zalehnutí na nádrž tuto principiální obtíž řeší jen částečně. Nejde o výtku, ale o konstatování faktu.

Honda CB1000R

Honda CB1000R

FOTO: Petr Kološ

Čtyřválec CB1000R vychází z vítězného stroje značky ze seriálu mistrovství světa Superbiků 2007. Maximální výkon 125 koní při 10 000 otáčkách i 99 Nm při 7750 otáčkách ovšem patří v této třídě ke spíše podprůměrným hodnotám. A přestože většina čtenářů bude zřejmě zastávat názor, že koní není nikdy dost, ve skutečnosti v tomto případě nedostatkem výkonu netrpíte.

Honda CB1000R

FOTO: Petr Kološ

Průběh a dostupnost točivého momentu jsou totiž krásně lineární. Možná i proto mohou mít někteří ve vysokých otáčkách pocit, že „nahoře se už nic moc neděje“. CB1000R totiž chybí ostrá hranice „vláčnosti“ a „tahu“, která je typická pro většinu konkurence. Pro amatérské kaskadéry, chcete-li streetfightery, jde ovšem o ideální stav.

Na vysoké úrovni je také podvozek. Poskytuje relativně dost pohodlí a je stavitelný. Že na rozbitých okreskách zneklidní, je dáno krátkým rozvorem. Jde opět o vlastnost – díky rozvoru je motorka hbitá, mrštná a vyvážená, což budou kaskadéři velmi kvitovat.

Můžete mít i ABS

Brzdová soustava Hondy tradičně kombinuje účinek přední i zadní brzdy. I po zmáčknutí páčky přední brzdy tedy aktivuje brzdu v kole zadním. Testovaný stroj byl vybaven i systémem ABS. Obojí fungovalo výtečně. Příplatek 15 000 korun za systém C-ABS se zdá rozumný.

Honda CB1000R

Honda CB1000R

FOTO: Petr Kološ

Honda CB1000R snad nemá chyb. Je kompaktní, hravá a skvěle ovladatelná. Ano, papírově jí sice schází koně, ovšem v reálu oceníte spíš to, že na rozdíl od jiných strojů je na CB1000R nemusíte shánět dohromady – jsou k dispozici okamžitě, kdy dáte plynem povel.

Celá koncepce motorky a její ergonomie je povedená, po prvním metru v sedle máte pocit, že je to motorka stavěná přímo pro vás – žádné testovací kilometry nejsou potřeba. Pak můžete namítnout, že je to masová produkce – Honda. Ovšem proti tomu je tu její neprůstřelná spolehlivost a hlavně široké servisní zázemí značky. Takže jediné, co musíte opravdu řešit, je vzhled…

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:998 ccm, V4, čtyřtakt, chlazený kapalinou, DOHC
Max. výkon:92 kW (125 k) při 10 000 ot./min
Max. točivý moment: 99 Nm při 7750 ot. /min.
0 - 100 km/h:výrobce neudává
Kapacita nádrže:17 l 
Hmotnost:
217 kg
Pohon: řetězem
Cena: 249 900 Kč (bez ABS)