Superbiky s motorem 750 ccm byly kdysi na trhu běžné. Pak ale pravidla závodů umožnila používání větších motorů (1000 ccm). Netrvalo dlouho a Suzuki zůstala v této objemové třídě sama. A proč se jí drží? Prodejce vám řekne: „Je to proto, že tato kategorie nabídne váhu a ovladatelnost šestistovky, ale výkony má téměř litru.“ Pokud mrknete do katalogu, zjistíte, že když necháte jedno oko zamhouřené, má prodejce pravdu. Váha GSX-R  750 je 190 kg (GSX-R 600 – 187 kg) a výkon dosahuje na 150 koní (GSX-R 1000 – 185 koní).

S nízkou váhou to ale v posledních letech tak slavné nebylo. Až do letošní sezóny totiž nastoupilo GSX-R 750 s váhou šestistovky – meziročně shodilo 8 kg. Zřejmě nezvládnutím odlehčovacích emocí se na motorce objevila i nevkusná umělohmotná imitace uhlíku.

Naštěstí trapas s použitím imitace karbonu je jediným, který na GSX-R 750 najdete. Tvary stroje, včetně výfukového svodu jsou velmi povedené, agresivní a rychlé. Stupačky jsou vysoko, nastavitelné. Nastavitelná je také brzdová páčka.

Kratší a vcelku pohodlný

Motocykl je sice se snížením váhy také nepatrně kratší (-15 mm), ovšem pokud nemáte zcela nekonfekční postavu, bez problémů se na něj naskládáte. A co víc, přestože stroje tohoto ražení rozhodně nejsou určené pro dlouhé cesty, dá se o této motorce říct, že je relativně pohodlná.

Přístrojová deska je plná informací – centrem všeho je velký analogový otáčkoměr. Vpravo je pak displej, který informuje o aktuální rychlosti, ujetých kilometrech, zařazeném převodovém stupni a zvolené palivové mapě (A – plný výkon, B- snížený). K dispozici jsou i stopky.

Přestože se snížením váhy Suzuki upravila i některé části v agregátu, výkon i točivý moment zůstaly stejné jako loni (150 koní, 86 Nm). Jezdce, kteří by na GSX-R 750 přesedlali z šestistovky, nadchne zátah motoru od nízkých otáček. A pochopitelně také dramaticky vyšší výkon a točivý moment. To majitelé litrových strojů budou mít v sedle GSXR-750 pocit, že jim koně schází. Jednak je to fakt, ovšem umocněný je i důsledkem plynulého nárůstu výkonu čtyřválcového agregátu 750 ccm. Proti tisícovkám se ale lehčí sedmsetpadesátka lépe vodí.

Vidlice Showa odvádějí skvělou práci, také celkové odladění podvozku je velmi citlivé, a přitom na vás nečeká žádná záludnost. Pojede se vám prostě tak dobře, že díky tomu budete jaksi podvědomě a automaticky posunovat své řidičské hranice stále dál. Limitem se může stát jen fyzika, anebo v určitých případech brzdy - pro naprostou většinu silničních situací sice bohatě stačí, ovšem ti, kdo správně přesedlají ze silnic na okruhy (nebo budou překračovat rychlostní limity), je zřejmě časem vymění za brzdy výkonnější.

Suzuki GSX-R 750 je nejen rychlá a zábavná, ale je i docela pohodlná. Nabídne vynikající motor a snad ještě lepší podvozek. Pokud si obhájíte její vyšší pořizovací cenu a neuráží vás pseudo-karbonové plasty, těžko budete v tomto segmentu hledat lepší volbu.


TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:750 ccm V4, čtyřtakt, chlazený kapalinou, DOHC, 16 ventilů
Max. výkon:110 kW / 150 koní při 13 200 ot./min.
Max. točivý moment:86 Nm při 11 200 ot./min.
0 - 100 km/h:neudává
Kapacita nádrže:17 l 
Hmotnost:
190  kg
Pohon:řetězem
Cena: 319 900 Kč