Proč to neříct hned na začátku, DS4 vypadá parádně, obzvláště v hnědé metalíze, jakou vidíte na okolních fotkách. Oproti C4 je dražší a luxusnější varianta kratší o 52 mm, ale je vyšší. Design navozuje dojem kupé – zapuštěné kliky zadních dveří používá třeba Alfa Romeo nebo Seat, i přes neoriginalitu vypadají výborně. Skvěle vypadají i zatmavená zadní světla či svalnatější lemy blatníků, které pojmou až 19“ kola.

Interiér nepůsobí tak velkolepě jako zevnějšek, kůží obšitá přístrojová deska nicméně vypadá luxusně a problém nebyl ani s dílenským zpracováním. Samozřejmě mnoho ovladačů je převzato z běžné C4. Zploštělý volant obsahuje celkem šestnáct tlačítek, což ergonomii neprospívá. Celkově je v interiéru přehršel nejrůznějších jednoúčelových tlačítek.

Citroën DS4

Citroën DS4

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Méně oslnivý vnitřek vozu

Výrazná přední sedadla s efektní vystouplou „kostkovanou! výplní mají měkčí bočnice, sedí se v nich ale pohodlně a dokonce nabízejí i masážní funkci (i když subjektivně ne tak dobrou jako třeba v o mnoho dražším Audi A8). Vzadu není mnoho místa nazbyt, lidé nad 180 cm se budou muset trochu uskrovnit. Ne malým problémem je zadní okno, které nelze stáhnout.

Podvozek je nižší o 10 mm a má i tvrdší pružiny a je naladěn komfortně, i když na nerovnostech pocítíte nepříjemné nárazy. V rychleji projížděných zatáčkách se auto mírně naklání, dobře drží stopu, ale je přirozeně nedotáčivé. DS4 na žádné velké sportování není, řidiče nevtáhne do děje, i přesto, že s ním lze jet rychle.

Citroën DS4

Citroën DS4 navozuje vzhled třídveřového kupé.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Kotoučové brzdy jsou ostré a dobře dimenzované. Šestistupňová manuální převodovka by si zasloužila kratší dráhy i citlivější spojku. Řízení je vcelku přesné, ale neočekávejte od něj zpětnou vazbu, od hnaných předních kol se jí nedočkáte.

Citroën DS4

Citroën DS4 - kufr má hlubší dno a velikostně stačí. Zadní sedačky sklopíte.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Skvělý motor 1.6 THP

Skvělý je motor, vyvíjený společně s BMW. Jde o benzínovou čtyřválcovou šestnáctistovku podporovanou turbodmychadlem a proměnným časováním sacích i výfukových ventilů. Motor se nechá vytočit až k sedmi tisícům, přičemž výrazněji zabírá od zhruba 2000 otáček. Ve vysokých otáčkách má motor, respektive výfuk docela zajímavý hutný jekot. Síla 200 koní je znát stejně jako ochota k vytočení. Spotřeba se mimo město blíží sedmi litrům, což není na tak výkonný motor hodně a odpovídá to i údajům výrobce z laboratorního měření.

Citroën DS4

Citroën DS4

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Suma sumárum jde o povedené rozšíření luxusního segmentu relativně malých aut. Menší problém je s cenovkou 650 tisíc korun, za kterou bez problémů seženete skvěle vybavené auto o třídu výš. Škoda také nestahovatelného zadního okna a trochu horšího výhledu z místa řidiče dozadu.

Co potěší, je jednoznačně skvělý vzhled a citelný luxus (velmi bohatá je už základní výbava). Výborný je i dvousetkolový motor, se kterým je DS4 hodně rychlá, neočekávejte však výraznější vtáhnutí do děje. Jde o povedené auto, které ovšem bude mít specifickou klientelu. Už kvůli své vysoké ceně.

Citroën DS4

Citroën DS4

FOTO: Martin Žemlička, Novinky


TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor: 1598 ccm, čtyřválec, zážehový, turbo
Max. výkon: 147 kW (200 k) při 5500 ot./min.
Max. točivý moment: 275 Nm od 1700 ot./min.
0 - 100 km/h: 7,9 s
Nejvyšší rychlost: 235 km/h
Kombinovaná spotřeba: 6,4 l/100 km
Pohotovostní hmotnost: 1316 kg
Poháněná náprava: přední
Cena základní verze: 654 900 Kč

Aktuální nabídku nových i ojetých vozů značky Citroën najdete na Sauto.cz.