Hlavní obsah

Test Hyundaie ix20 1,4 CRDi: zaměřeno na rodinné cestování

Novinky, Martin Žemlička

Malé MPV Hyundai ix20 se stejně jako jeho technické dvojče Kia Venga vyrábějí v Nošovicích na severu Moravy. Konkurenta v Kvasinách vyráběné Škody Roomster jsme vyzkoušeli s naftovou čtrnáctistovkou.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Hyundai ix20 1,4 CRDi

Článek

Korejský výrobce svěřil design svému německému centru v Rüsselsheimu, přičemž výroba vozů Hyundai ix20 probíhá v Nošovicích na severní Moravě. Malé MPV Hyundai ix20 je dlouhé 4,1 metru, vysoké metr šedesát a nabídne dobře dimenzovaný rozvor náprav v délce 2615 mm (podobná hodnota jako v případě Roomsteru). Atraktivní design s ostře řezanou přídí zaujme; výhled z auta je dobrý s jedinou výjimkou – horšího výhledu šikmo vzad.

V nabídce jsou čtyři motory, přičemž dva jsou naftové. Vyzkoušeli jsme dieselovou čtrnáctistovku s výkonem 90 koní. Motor je v nízkých otázkách hodně líný, pomůže až jeho – pro moderní diesely nezvyklé - vytočení nad 2000, lépe však 2500 otáček. Ani pak od motoru nelze čekat svižný projev. Ani při obsazení pouze řidičem motor nepředvádí zázraky.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Hyundai ix20 1,4 CRDi

1,4 CRDi výkonem nepřesvědčil

Motor se startuje stisknutím tlačítka, žhaví se sám, i v poměrně teplých jarních dnech poloviny dubna však žhavení trvalo o pár setinek vteřiny déle, než byste čekali. Spotřeba se dá bez problémů udržet mezi pěti a šesti litry, čtrnáctistovka vás rozhodně „nenutí“ ke svižnému cestovnímu tempu.

Motor s moderním vstřikováním common-rail má kolem dvou tisíc otáček znatelný turboefekt. Motor 1,4 CRDi  bude vyhovovat klidným řidičům, pokud od dieselového MPV očekáváte velký točivý moment, popisovaný motor vás neuspokojí.

Šestistupňová převodovka při rychlém řazení trochu zadrhávala, několikrát byl problém s řazením zpětného chodu, kdy se správně podařilo zařadit až napodruhé. Odstupňování jednotlivých rychlostí je kratší, při rychlé jízdě po dálnici lze zaznamenat výraznější motorický (i aerodynamický) hluk.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Hyundai ix20 1,4 CRDi

Podvozek dobře filtruje většinu nerovností, ix20 vás nenutí k rychlé jízdě, při které byste zaznamenali nedotáčivost a mírné náklony karoserie v zatáčkách. Řízení s elektrickým posilovačem je tupé, informace od předních kol rozhodně nečekejte. Potěší účinné brzdy, i když je třeba si chvíli zvykat na jejich dávkování.

Výtečná prostornost a variabilita 

Pochválit musíme ix20 za vnitřní prostor – vzadu si pohodlně sednou i vysocí cestující, problém nebudou mít jak v oblasti hlavy, tak v oblasti kolen. Sedadla jsou dobře tvarovaná a pohodlně se v nich sedí i během delších jízd.

Zavazadlový prostor má velikost 440 litrů (rovněž podobná hodnota jako v případě mladoboleslavského MPV), přičemž dělená zadní opěradla mají nastavitelný sklon, dají se o 13 cm posunout a pochopitelně jdou i sklopit. Pouze řidiče bude trochu trápit širší středový panel, posaz za volantem je vyšší, což některým řidičům (a zejména řidičkám) pro lepší výhled z vozidla vyhovuje.

Uvnitř najdete ergonomicky příjemné ovladače s příjemným modrým podsvícením (jeho intenzitu lze regulovat). Potěší i tříramenný volant, který má u vyšších verzí výbav ovládání audiosystému či palubního počítače. Při jízdě obtěžovalo samočinné přepínání z větrání na klimatizaci, aniž by to uživatel chtěl – stačilo snížit teplotu a ix20 sám přepnul do režimu AC. Naopak praktické jsou zdířky pro připojení USB, iPodu či AUX zdroje.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Hyundai ix20 1,4 CRDi

Hyundai ix20 je zaměřen jednoznačně na rodinné cestování: má komfortní podvozek, velkou kabinu i dostatečnou bezpečnostní výbavu. Nový model zaujme i pohledným designem, který se ovšem v detailech liší podle jednotlivých stupňů výbavy (na snímcích je nejdražší výbava). Naopak, dieselový agregát 1,4 CRDi nás nepotěšil svým výkonem, spotřeba je v intencích malých turbodieselů. Korejský výrobce nabízí i pětiletou záruku, což je v očích potencionálních kupců jistě důležité. Pokud vás baví řídit, ix20 není modelem pro vás. Pokud hledáte malé rodinné auto, připište si jej na seznam.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Hyundai ix20 1,4 CRDi

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:1396 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo
Max. výkon:66 kW (90 k) při 4000 ot./min.
Max. točivý moment:220 Nm od 1750 ot./min.
0 - 100 km/h:14,5 s
Nejvyšší rychlost:167 km/h
Průměrná spotřeba:4,5 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1345 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:344 990 Kč

Reklama

Související témata:

Související články

Test Hyundai H-1 2,5 CRDi: David mezi Goliášem

Trhu s mikrobusy jednoznačně konkuruje Volkswagen se svým modelem Transporter. V nabídce jsou i další modely, kupříkladu testovaný Hyundai H-1, který se dodává...

Výběr článků

Načítám