Článek
Automobilový segment ve střední třídě není zrovna poloprázdný, prodejně i kvalitativně mu vévodí VW Passat, BMW řady 3, Mercedes-Benz třídy C, Audi A4, Ford Mondeo nebo Škoda Superb. Suzuki tedy rozhodně nemá lehkou pozici.
Při koupi auta často rozhoduje design; Kizashi by karty mělo mít rozdané dobře – příď má širokou masku chladiče, výrazné světlomety. Ještě hezčí je pohled zezadu – malá široká světla zasahující do boku, decentní, přesto nepřehlédnutelný spoiler na kufru a dvě výrazné koncovky výfuku. Dobře vypadají i standardní osmnáctipalcová litá kola. Design je subjektivní, Kizashi ale u nás v tomto ohledu zabodovalo.
Prostornost pouze průměrná
Uvnitř potěší rozměrné sedačky, bohužel řidičům a řidičkám nad 180 centimetrů, kteří rádi řídí ve vzpřímené poloze, bude v oblasti hlavy docela těsno (negativní podíl na tom má i sériově dodávané střešní okno). Na zadních sedadlech je prostornost dostatečná, zcela v intencích střední třídy. To samé lze říct i o zavazadelníku s hodnotou průměrných 461 litrů.
K ergonomii interiéru nelze mít výhrad, dobré je zpracování i výběr materiálů. Kokpit neohromí nápaditým zpracováním, vše je ale funkční a snadno ovladatelné. Rychloměr má číslice hodně „nahuštěné“, což zhoršuje čitelnost. A ještě jedna výtka: volant je seřiditelný dvouose, ale délka jeho nastavení je poměrně omezená.
4x4 pouze s automatem
V případě testované verze 4WD se dodává pouze šestistupňová samočinná převodovka (s možností sekvenčního řazení), pokud chcete manuál, musíte oželet pohon 4x4. Příplatek za verzi 4WD je rovných osmdesát tisíc korun.
Jak Kizashi jezdí? Poměrně dobře, řízení je sice méně citlivé kolem středové polohy, ale má vcelku ostrý převod a je přesné. To samé lze říct i o dobře dávkovatelných brzdách.
Podvozek občas hůře odfiltruje nerovnost, což je částečně daň za 18palcová kola, celkově je ale příjemným společníkem, kterého nerozhodí ani prudší manévry nebo rychlé průjezdy zatáčkami. Stabilita i neutralita podvozku patří mezi to lepší ve střední třídě. Technickou zajímavostí je možnost zapnout pohon 4x4 tlačítkem.
2,4litrový čtyřválec je jediným motorem v nabídce pro Kizashi, jakýkoliv jiný, notabene vznětový motor, chybí. Čtyřválec je třeba – i vzhledem k delším převodům - více točit, pak předvádí solidní zátah. Při běžném ježdění se spotřeba pohybuje kolem devíti litrů, úměrně samozřejmě stoupá s výraznějším sešlapováním plynového pedálu (při rychlé jízdě není „problém“ jezdit za 11 – 12 litrů). Motor má po nastartování dunivý zvuk, ale nedá se o něm říct, že by svým projevem chytil za srdce, povětšinou je možná až příliš tichý.
Jedna výbava, jeden motor...
Celkově je Suzuki Kizashi zajímavým rozšířením střední třídy, které nabídne znamenitý poměr cena/výbava. V příplatkové výbavě není kromě metalického laku (13 tisíc korun) prakticky žádná položka, vše ostatní je už v základní výbavě. Absence moderního turbodieselu je ale na evropském trhu závažným nedostatkem, který odláká spoustu potencionálních zákazníků...
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 2393 ccm, čtyřválec, zážehový |
Max. výkon: | 131 kW (178 k) při 6000 ot./min. |
Max. točivý moment: | 230 Nm při 4000 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 8,8 s |
Nejvyšší rychlost: | 205 km/h |
Průměrná spotřeba: | 8,3 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1530 kg |
Poháněná náprava: | přední, ev. 4x4 |
Cena základní verze: | 679 900 Kč / 759 900 Kč (4x4) |