Hlavní obsah

Test Kie Sportage 2,0 CRDi, konkurenta yetiho ze Slovenska

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Kia Sportage je po sesterském modelu Hyundai ix35 dalším malým SUV, které chce sebrat zákazníky Škodě Yeti. V Žilině vyráběná Sportage kromě zajímavé ceny útočí i povedeným, v Německu navrženým designem. Jaké jsou její klady a nedostatky jsme zjišťovali během týdenního testu.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Kia Sportage

Článek

Německý designér Peter Schreyer se proslavil například první generací Audi TT. V roce 2006 jej z koncernu Volkswagen přetáhla Kia a jak vidno, pro korejskou automobilku to byl dobrý tah. Z německého studia totiž vycházejí po designérské stránce zajímavá auta. Například nová Kia Sportage, malé SUV, které se vyrábí na Slovensku.

Sportage vypadá větší, než ve skutečnosti je (4440 x 1855 x 1635 mm). Mohutný moderní design se jistě bude mnohým zákazníkům líbit. Ani uvnitř to není s prostorností  špatné – pro čtyři dospělé cestující je uvnitř dostatek místa ve všech směrech. Kufr nabídne průměrných 564 litrů (1353 l po sklopení zadních sedaček); dobré je, že tyto hodnoty platí jak pro verzi 4x2, tak pro 4x4.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Kia Sportage

Dobře zpracovaný interiér

Daní za efektní vzhled je omezený výhled šikmo vpřed a dozadu. V testovaném voze byla příplatková parkovací kamera, ukrytá ve zpětném zrcátku, ale i tak je omezený výhled jedním z největších nedostatků tohoto vozidla.

Pochvalu si zaslouží interiér, který je na tom dobře po stránce ergonomie a neurazí ani výběrem použitých materiálů. Nepředstavujte si, že Sportage má stejně kvalitní kabinu jako BMW nebo Audi, ale i přes absenci dražších materiálů či designérských „parádiček“ působí bytelně a vcelku hodnotně.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Kia Sportage

Sportage lze koupit s pohonem jenom přední nápravy nebo si připlatit za verzi 4x4 se systémem Dynamax, jehož elektronika rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu dle aktuálních trakčních podmínek. Na mokré či zasněžené vozovce to jistě přijde vhod, do terénu ale sportage není – nemá na to stavěný podvozek a nabídne i malé nájezdové a přejezdové úhly. Zablácenou lesní cestu na chalupu ale zvládne bez problémů.

Dvoulitr výkonem neohromí

Testovaný dvoulitrový, trubodmychadlem přeplňovaný turbodiesel, je druhou nejsilnější motorizací pro sportage (po zážehovém motoru 2.0 CVVT s výkonem 120 kW – 163 k). Nabízených 100 kW (136 k) a 319 Nm na 1,6 tuny pohotovostní hmotnosti v dnešní době neohromí. Přesto, moderní agregát je prost turboefektu, přirozeně zabírá už od nízkých otáček, je tichý a jeho výkon víceméně postačuje.

Při lehké noze se spotřeba paliva vejde v kombinovaném režimu do šesti litrů na sto kilometrů; ve městě nebo při rychlejší jízdě stoupne zhruba o 1 l / 100 km.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Kia Sportage

Manuální převodovka má šest stupňů a lze o ní říct, že je přesná a má krátké dráhy. Řízení je necitlivé kolem středové polohy. Podvozek občas překvapil nekomfortním tlumením.

Kia Sportage si své zákazníky určitě najde. Velký podíl na tom bude mít kromě atraktivního vzhledu a prostornosti také zajímavá pořizovací cena, dobrá základní výbava a sedmiletá záruka. Na druhou stranu, výhled z vozu není úplně ideální a tlumení nerovností tu a tam není dobré, náročnější řidiče zklame také necitlivé řízení.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Kia Sportage

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:1995 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo
Max. výkon:100 kW (136 k) při 4000 ot./min.
Max. točivý moment:319 Nm od 1800 ot./min.
0 - 100 km/h:11,3 s
Nejvyšší rychlost:181 km/h
Průměrná spotřeba:5,9 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1600 kg
Poháněná náprava:4x4
Cena základní verze:584 980 Kč (4x4)

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám