Neexistuje žádné jiné auto, které dovede takovým způsobem kombinovat luxus a univerzální schopnosti na silnici i v těžším terénu. Range Rover svými tvary navazuje na své předchůdce, kteří se prodávají již čtyřicet let. A kromě svébytného, takřka aristokratického vzhledu (ale nikoliv arogantního jako u některých německých  konkurentů) nabídne uvnitř špičkový luxus. Takový, jaký očekáváte od auta s cenovkou tři milióny.

Nemá smysl zde popisovat prostornost Range Roveru, dovnitř se díky krabicovitému tvaru vejdou čtyři dvoumetroví jedinci a ještě jim zbude spousta místa pro zavazadla (535 litrů po hranu víka, ale 994 litrů po střechu). Rozměrná kožená křesla (výraz „sedačky“ v tomto případě není zcela na místě) jdou jednak seřídit dle individuálních potřeb a za druhé jsou velmi pohodlná.

Range Rover 5.0 V8 Supercharged

Range Rover 5.0 V8 Supercharged

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Také kvalita všech použitých materiálů v kabině snese nejpřísnější kritéria. Zpracování i výběr jsou špičkové. Navíc ovladačů není přehnaně mnoho (jako třeba v Porsche Cayenne).

Range Rover 5.0 V8 Supercharged

Perfektní zpracování i výběr materiálů nepřekvapuje.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Range Rover 5.0 V8 Supercharged

Volant je multifunkční, řízení je přesné, ale příliš lehké.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Vzduchové odpružení zajišťuje komfort

Ne všechno je ale ideální – řízení je necitlivé a přehnaně lehké. Samočinná převodovka má šest stupňů (osmistupňová se dodává k novému TDV8), řazení je celkově bezproblémové.

Komfort na silnici je i přes použitá dvacetipalcová kola velmi dobrý (vzduchové pérování odvádí výtečnou práci), při rychlé jízdě v zatáčkách je ovšem třeba počítat s velkou neodpruženou hmotou a vysokým těžištěm a přizpůsobit tomu jízdní styl. Na okreskách tohle obrovské auto zkrátka nedovede jezdit příliš rychle.

Range Rover 5.0 V8 Supercharged

Range Rover 5.0 V8 Supercharged

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

V terénu jde o nejschopnější SUV na trhu – to co dokáže Range Rover v terénu bere dech a směle může konkurovat skutečným terénním vozům. Ona třeba taková brodivost 0,7 metru mluví sama za sebe.

Pětilitrový, kompresorem přeplňovaný osmiválec nabídne 510 koní, skvělý zátah (i přes obrovitou váhu RR) a krom toho krásný zvuk při plném sešlápnutí plynového pedálu. Zátah motoru bere dech, po uplynutí 6,2 vteřiny máte na rychloměru 100 km/h, ve 225 km/h jemně zasáhne omezovač. Ale jezdit více než 180 km/h není vhledem k hmotnosti, velikosti karoserie a jen dostatečně silným brzdám úplně rozumné...

Range Rover 5.0 V8 Supercharged

Range Rover 5.0 V8 Supercharged

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Vysoká spotřeba paliva 

Spotřeba paliva je samostatnou kapitolou, ještě že má Range Rover obří 105litrovou palivovou nádrž. Při rychlejší jízdě by vás neměl překvapit apetit kolem 17 – 20 litrů. Ano, teoreticky se dá jezdit za 14 - 15 litrů, ale to chce hodně sebezapření.

Range Rover se nabízí i s úspornějšími, vznětovými motory, které nabídnou citelně nižší provozní náklady. Verze Supercharged je pro bohaté nadšence, kterým nebude vadit velká spotřeba. Mezi nevýhody Range Roveru obecně řadíme vysokou hmotnost a přeposilované řízení.

Range Rover 5.0 V8 Supercharged

Range Rover 5.0 V8 Supercharged

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:5000 ccm, osmiválec, kompresor
Max. výkon:375 kW (510 k) při 6000 ot./min.
Max. točivý moment:625 Nm od 2500 ot./min.
0 - 100 km/h:6,2 s
Nejvyšší rychlost:225 km/h
Průměrná spotřeba:14,9 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:2710 kg
Poháněná náprava:4x4
Cena základní verze:3 142 000 Kč