Rovných tři a půl metru na délku a 1,6 metru na šířku – to jsou parametry 885 kilogramů těžkého miniauta od Suzuki. Alto je sice čtyřmístné, ale berme jej jako dvoumístné auto do města. Nutno dodat, že vepředu se pohodlně usadí i dlouháni, místa je dostatek ve všech směrech, ať už v podélném či v příčném. Kufr naopak svou velikostí neohromí – základní velikost je pouhých 129 litrů, reálně ale zavazadelník vypadá větší, než kolik udává hodnota vypočítaná podle normy.

Ve čem je Alto hodně silné, jsou jeho možnosti při jízdě ve městě – malý poloměr otáčení vám dovolí otočit se „na pětníku“, manévrování v úzkých uličkách je mimořádně snadné. Také parkování je lehké a najít pro Alto mezeru v centrech měst je až nečekaně snadné.

Suzuki Alto

Suzuki Alto

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Interiér je dobře smontován, ale při pohledu na palubní desku či použité plasty vnímáte, že sedíte v levném autě. Ergonomie nicméně není špatná, snad až na chybějící otáčkoměr a hůře umístěné stahování okna spolujezdce. Jinak ovladače jsou dobře po ruce (což ostatně vzhledem k miniaturním rozměrům zas tak nepřekvapí) a mají logické ovládání. Potěší i dostatek odkládacích prostor na drobné předměty.

Jediný motor v nabídce

Na výběr je pouze jediný motor – litrový tříválec. Na volnoběh překvapí abnormální vibrace, oproti kterým je motor 1,2 HTP vrcholem kultivovanosti. Tříválec od Suzuki se klepe a při otevřených dveřích mohutně otřásá karoserií. Nutno dodat, že při jízdě se zklidní a neruší ani hlukem (do rychlosti zhruba 90 km/h).

Suzuki Alto

Suzuki Alto

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Motor dovede být docela svižný v městském provozu (i díky kratšímu zpřevodování), mimo město po něm nesmíte chtít zázraky a případný předjížděcí manévr je nutné dobře naplánovat. Nemusíte se ani moc snažit a motor benzín z nádrže pouze usrkává, výrobcem udávané hodnoty spotřeby (5,5 / 3,8 / 4,4 l/100 km) paliva jsou v praxi reálné.

Chválíme nepřeposilované řízení s docela dobrou zpětnou vazbou a především vynikající řazení pětistupňové manuální převodovky. To je přesné, dráhy jsou krátké a řazení klade příjemný mechanický odpor – zkrátka i auta s cenovkou o tři sta tisíc větší by mohla převodovce Alta závidět.

Suzuki Alto

Suzuki Alto

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Podvozek solidně filtruje nerovnosti a přináší dobrý komfort. Tady Alto plní, co se od něj očekává. Při pokusu o rychlejší jízdu na okresních silnicích následuje větší zhoupnutí a náklon.

Suzuki Alto

Suzuki Alto

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Suzuki Alto, už za základní cenu dobře vybavené, je v mnoha ohledech na špici miniautomobilů (například řízením, převodovkou), hodně ztrácí levným interiérem a na volnoběh klepajícím se tříválcem. Problém je, že auta o třídu větší (třeba Fabia) stojí zhruba stejně jako miniautomobily (pravda, povětšinou s horší výbavou). Jenže třeba taková Fabia uveze čtyři lidi a není až takový problém s ní dojet na rodinnou dovolenou k moři. Což si v případě Alta nedovedeme představit. Nasazení Alta tak vidíme téměř výhradně ve větších městech, kde se cítí jako štika ve vodě. Například pro rozvoz pizzy je to ideální prostředek...

Suzuki Alto

Suzuki Alto

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:996 ccm, třířválec, zážehový
Max. výkon:50 kW (68 k) při 6000 ot./min.
Max. točivý moment:90 Nm při 3400 ot./min.
0 - 100 km/h:14 s
Nejvyšší rychlost:155 km/h
Průměrná spotřeba:4,4 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:885 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:189 900 Kč