Caravan navazuje na úspěšnou padesátiletou tradici automobilky Opel ve stavbě vozů kombi a profiluje se jako elegantní, moderní automobil, který se chlubí jedním z největších zavazadlových prostorů ve své střední třídě. Nabízící bohatou škálu motorů. Předností je dále mimořádně vyspělý podvozek a špičková bezpečnostní výbava. Výhodou Vectry Caravan je také řada promyšlených prvků a doplňků, jako třeba "inteligentní" systém FlexOrganizer, umožňující flexibilní a efektivní využití zavazadlového prostoru, dálkově ovládané otvírání a zavírání pátých dveří v zádi nebo výklopné tažné zařízení.

Trumfem prostornost

Asi největší předností nové Vectry Caravan je její prostornost. Díky rozvoru dlouhému 2830 mm nabízí vůz nejen spoustu místa na předních i zadních sedadlech, ale má také jeden z nejobjemnějších zavazadelníků ve své třídě (530 až 1850 litrů). Špičkou svého segmentu je nová Vectra Caravan také při hodnocení místa pro kolena na zadních sedadlech (96 mm) i celkové délky interiéru (1832 mm). Ložná plocha zavazadlového prostoru (měřeno po zadní stranu opěradel předních sedadel) je dlouhá 2046 a pokud se překlopí i sedadlo předního spolujezdce, lze ve voze přepravovat předměty dlouhé až 2870 mm.

Do opěradel zadních sedadel je integrovaný průvlak usnadňující přepravu dlouhých štíhlých předmětů. Zadní sedadlo je dělené a sklopné v poměru 1/3:2/3. Vectry Caravan jsou vybaveny systémem FlexOrganizer, který umožňuje flexibilně rozčlenit zavazadlový prostor na menší sekce, které se bezpečně postarají o přepravu nejrozmanitějších předmětů. Klíčovým prvkem tohoto systému je dvojice paralelních ližin integrovaných do boků zavazadelníku. Díky jim může řidič zavazadlový prostor rychle rozdělit sítěmi a přepážkami na řadu oddělených sekcí, přesně tak, jak je právě potřeba.

Jízda požitkem

Za své výborné jízdní vlastnosti, agilitu a mimořádný cestovní komfort Vectra Caravan vděčí především dlouhému rozvoru a optimalizovanému interaktivnímu podvozku IDS (Interactive Driving System). Podvozek IDS, se kterým jako první vyjela nová Vectra sedan, vnesl do svého segmentu novou kvalitu jízdních vlastností a ovladatelnosti. Podvozek IDS významně pomohl Vectře k vítězství v anketě Zlatý volant 2002. Poté dostal upravený podvozek IDS model Vectra GTS a později Signum.

Byť jsem měl vůz zatím k dispozici jen ke krátkému praktickému seznámení, jízda s ním přináší požitek a nehrozí záludnostmi. A to i díky tomu, že do struktury podvozku IDS je standardně zařazen elektronický stabilizační systém ESP Plus poslední generace, který zvyšuje bezpečnost jízdy. Systém ESP Plus v kritických situacích selektivně aktivuje brzdy až tří kol najednou a tím efektivně stabilizuje chování auta.

I benzínové turbo

Pro Vectru Caravan je připraveno celkem sedm motorů - čtyři zážehové a tři moderní turbodiesely, jejichž výkonová škála sahá od 74 do 155 kW. Turbodiesel 3,0 V6 CDTI Ecotec je vybaven přímým vstřikováním nafty do válců technikou common-rail poslední generace. Celohliníkový agregát dává ze svého třílitrového objemu výkon 130 kW, točivý moment vrcholí na hodnotě 370 Nm. Mohutný zátah a klidný chod jsou přednostmi nového přeplňovaného zážehového motoru 2,0 Turbo Ecotec, jehož točivý moment dosahuje hodnoty 265 Nm. Výkon tohoto přeplňovaného čtyřválce, který technický vychází z oblíbeného hliníkového motoru 2,2 Ecotec, je 129 kW.

Třetí novinkou pod kapotou nové Vectry Caravan je další lehký hliníkový agregát 2,2 Direct Ecotec, první zážehový motor automobilky Opel vybavený systémem přímého vstřikování benzínu do válců. Tento čtyřválec o výkonu 114 kW má asi o šest procent nižší spotřebu než objemově srovnatelné konvenční agregáty s nepřímým vstřikováním paliva do sacího potrubí a přitom jeho točivý moment i v nižších otáčkách je asi o 10 procent vyšší a asi o 6 procent je vyšší i výkon motoru.

Poprvé s filtrem částic

Na jaře příštího roku obohatí nabídku motorů pro Vectru Caravan nově vyvinutý turbodiesel 1,9 CDTI Ecotec o výkonu 110 kW. Ten zároveň dostane jako první agregát značky Opel bezúdržbový částicový filtr DPF (Diesel Particulare Filter), který nepotřebuje žádná aditiva a eliminuje i další obvyklé nevýhody konvenčních částicových filtrů. Vectra Caravan 1,9 CDTI s DPF filtrem plní emisní limity Euro 4, které vstoupí v platnost počátkem roku 2005. Nové motory 1,9 CDTI Ecotec, 3,0 V6 CDTI Ecotec a 2,0 turbo Ecotec jsou propojené s manuálními šestistupňovými převodovkami.

Vozy poháněné čtyřválcem 2,2 Direct Ecotec mají standardně manuální pětistupňovou převodovku. Alternativou k manuálním převodovkám u některých motorických verzí je adaptabilní pětistupňový automat. Zážehový motor 1,8 Ecotec o výkonu 90kW může být na přání propojený s automatickou převodovkou s průběžně měnitelným převodem CVTronic (Continuously Variable Transmission).

Světlo zatáčí s vámi

Mezi výrazné hi-tech prvky nové Vectry Caravan, zvyšující komfort a bezpečnost cestování, patří také na přání montované adaptivní světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting). Ty vůbec poprvé kombinují světlomet natáčející se do zatáček se statickým světlometem osvětlujícím boční sekce například při odbočování. Na pohodlí řidiče myslí na přání dodávané ergonomické a klimatizované sedadlo MultiContour, u kterého lze nastavovat celou řadu parametrů. Ergonomické kvality tohoto sedadla potvrzuje pečeť nezávislého společenství lékařů a fyzioterapeutů AGR.

Do bohaté škály standardně dodávaných bezpečnostních, funkčních a komfortních prvků této automobilové novinky patří například klimatizace, elektrické ovládání oken předních dveří, dálkově ovládané centrální zamykání, velkoobjemové čelní airbagy, boční a průběžné hlavové airbagy, aktivní opěrky hlav u předních sedadel. První Opely Vectra Caravan se u prodejců objeví ještě v tomto měsíci. Cena začíná na 679 900 Kč.