Hlavní obsah

Test Mazdy CX-7 2,2 MZR-CD: konečně přišel diesel

Novinky, Martin Žemlička

Mazda CX-7 patří k sportovněji střiženým vozům kategorie SUV. Japonskému výrobci doposud v nabídce chyběl dieselový motor. Jak automobil funguje ve spojení se vznětovým motorem 2,2 MZR-CD jsme vyzkoušeli v klasickém týdenním testu.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mazda CX-7

Článek

Mazda CX-7 se doposud dala koupit pouze s jediným motorem z nabídky – benzínový, přeplňovaný čtyřválec sice nabízel 260 koní a solidní dravost, ta ale byla vykoupena mimořádně vysokou spotřebou (v praxi 12 l / 100 km a více).

Své sportovně vypadající (částečná inspirace modelem RX-8) a také velmi dobře jezdící SUV (pochopitelně v rámci podobně velkých a těžkých vozů) vybavila Mazda teď také výkonným a zároveň úsporným vznětovým motorem, který si už našel cestu do ostatních modelů japonského výrobce.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mazda CX-7

Turbodiesel lepší volbou

Pochvalu zaslouží 2,2litrový, turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec. Při studených startech je sice hlučnější, po zahřátí motoru se nicméně ztiší. Co je důležité – motor nabídne solidní zátah 400 Nm od nějakých 1800 otáček až do zhruba třech tisíc, vytočit se nechá k pěti, v horním spektru už je nicméně dynamika nevalná, je tedy dobré řadit dříve (a šetřit pohonné hmoty).

Turbodisel má vstřikování common-rail s pracovním tlakem až 200 MPa a nechybí mu systém pro čištění spalin SCR (Selective Catalytic Reductio). Ten s použitím močoviny mění oxidy dusíku na ekologicky nezávadnou vodu a dusík. Mazda je prvním japonským výrobcem, jenž toto řešení používá a CX-7 je prvním modelem s takto řešeným katalyzátorem.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mazda CX-7

I přes výšku a hmotnost dovoluje dieselová CX-7 jezdit svižně – ač papírové hodnoty zrychlení nepůsobí kdovíjak zajímavě. V praxi není problém jezdit ani při svižnější jízdě kolem 8 – 8,5 litrů, při lehčí noze lze pak čekat pokles o další 1 – 1,5 litru na sto kilometrů.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mazda CX-7

Manuální převodovka má šest stupňů, jasně vymezené krátké dráhy a poněkud tužší, ale přesnou kulisu. Spojka by mohla být lépe dimenzována vzhledem k zaměření vozu, ale relativně poddimenzovaná spojka je častý prohřešek mnoha sportovně-užitkových vozidel. Naopak pochválit musíme dobře dimenzované brzdy s dobrým nástupem i pocitově příjemným dávkováním.

Velmi dobré jízdní vlastnosti

Na silnici patří CX-7 k sportovněji laděným SUV – náklony v zatáčkách jsou malé a automobil s ohledem na svoji hmotnost projíždí zatáčky až s nebývalým nadšením. Vzhledem k pohonu 4x4 a vyšší světlé výšce není problém s CX-7 jezdit v lehčím terénu.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mazda CX-7

Prostornost pro posádku i zavazadla neoslní, patří ale k dobrému průměru. Plasty, použité na pracovišti řidiče jsou tmavé a tvrdé, jejich slícování je každopádně velmi dobré a pocitově působí hodně odolně. V interiéru chybí odkládací prostory na drobnosti, také množství jednoúčelových tlačítek je zbytečně velké. U vestavěné navigace nepotěší miniaturní velikost, ne každému bude vyhovovat červená barva u malého dispeleje palubního počítače.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mazda CX-7

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:2184 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo
Max. výkon:127 kW (173 k) při 3500 ot./min.
Max. točivý moment:400 Nm při 2000 ot./min.
0 - 100 km/h:11,3 s
Nejvyšší rychlost:200 km/h
Průměrná spotřeba:7,5 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1655 kg
Poháněná náprava:4x4
Cena základní verze:738 900 Kč

Reklama

Související témata:

Související články

Test Mazda 6 2,0i Wagon: nenápadně dobrá

Mazda 6 není zrovna tím autem, který byste na českých silnicích vídali často. Ve střední třídě dávají tuzemští zákazníci přednost zejména Passatům, Superbům...

Výběr článků

Načítám