Hlavní obsah

Test Fordu Ranger, pracovního nástroje do terénu

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ford Ranger, pick-up s logem modrého oválu, prošel koncem loňského roku modernizací. Technika se ale prakticky nezměnila, stále jde o terénní užitkový automobil. V testu jsme vyzkoušeli nejdražší verzi Wildtrak.

Foto: maž, Novinky

Ford Ranger

Článek

Modernizovaný Ranger vypadá díky jiným světlometům a přední masce uhlazeněji. Na výběr jsou i nové barevné kombinace, celkem deset barev karoserie, přičemž pět je nových.

Námi testovaná nejvyšší specifikace Wildtrak má nejrůznější chromované doplňky, sedačky s oranžovým prošíváním a černo-oranžové koberečky. Vzhledem k tomu, že je Ranger pracovním off-roadem, jsou tyto doplňky zhola zbytečné. Menší problém je také v tom, že některé kombinace motorů a převodovek dostanete výhradně s verzí Wildtrak.

Všechna nabízená provedení nového Rangeru jsou standardně vybavena elektrickým stahováním oken, elektrickým ovládáním vnějších zpětných zrcátek a CD přehrávačem s podporou MP3.

Foto: maž, Novinky

Ford Ranger

Ford Ranger se dodává se třemi typy kabiny – jako dvoumístné auto s největší nákladovou plochou, se dvěma dveřmi (a zadními sedačkami) nebo jako tzv. Double Cab, kam se vejde až pět cestujících. Mimochodem, výklopné zadní víko unese až 100 kilogramů.

Foto: maž, Novinky

Ford Ranger

Klasický terénní vůz

Podvozek má stále klasické off-road pojetí - rámová konstrukce a tuhá zadní náprava, ke které lze manuálně připojit nápravu přední. Nechybí ani redukční převodovka, uzávěrky diferenciálů chybí. Podle údajů výrobce můžete brodit 75 cm hlubokou vodou; nájezdové a přejezdové úhly jsou také bohatě dimenzované – vpředu 32 a vzadu 21 stupňů; boční náklon až 28 stupňů. V terénu zvládne Ranger opravdu hodně, limitujícím faktorem by mohl být velký rozvor.

Foto: maž, Novinky

Ford Ranger

K Rangeru se dodává výhradně pětistupňová manuální převodovka. Motor, třílitrový turbodiesel  je hlučný při studených startech, po zahřátí na provozní teplotu se již z rušivými zvuky setkáte ojediněle. První dva rychlostní stupně jsou krátké a tak Ranger dovede slušně akcelerovat. Nejvyšší rychlost je 170 km/h, ale z hlediska hluku, spotřeby a bezpečné jízdy se jako optimum při dálniční jízdě jeví rychlost kolem 120 km/h. Řízení má pomalý převod a horší zpětnou vazbu.

Foto: maž, Novinky

Ford Ranger

Ford Ranger je pracant do náročných podmínek. Vyšperkovaná verze Wildtrak by sice mohla svádět k tomu, že by si jej někdo pořídil do města, ale tam by soužití s autem bylo velmi obtížné a vlastně nesmyslné.

Foto: maž, Novinky

Ford Ranger

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:2953 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo
Max. výkon:156 k (115 kW) při 3500 ot./min.
Max. točivý moment:380 Nm od 1800 ot./min.
0 - 100 km/h:11,3 s
Nejvyšší rychlost:170 km/h
Průměrná spotřeba:9,5 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1751 kg
Poháněná náprava:zadní, volitelně 4x4
Cena základní verze:859 990 Kč

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám