Hlavní obsah

Test Volkswagenu Golf 1,6 TDI: menší objem, větší kultivovanost

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Naftová šestnáctistovka v koncernu Volkswagen nahrazuje starší motory 1,9 TDI PD. V týdenním testu jsme vyzkoušeli nový motor 1,6 TDI pod kapotou šesté generace Golfu, jednoho z klasických zástupců nižší střední třídy.

Foto: maž, Novinky

Volkswagen Golf 1,6 TDI

Článek

Golf šesté generace sice vypadá skoro stejně jako předchozí generace (což nemusí být nutně na škodu), technických změn obsahuje nicméně více než dost. Jednou z nich je přechod na vstřikování common-rail v případě vznětových motorů. Populární 1,9 TDI PD nahradila šestnáctistovka se stejným výkonem. Nabídne 105 koní a 250 Nm točivého momentu, to vše při spotřebě ve skutečném provozu pět až šest litrů nafty.

V praxi se ukázalo, že tenhle motor bude svědčit všem vyznavačům svižné, nicméně úsporné jízdy. Nečekejte od 1,6 TDI drtivý tah ani pocitově velkou dynamiku, jinak budete zklamáni. Tedy, ne že by motor nad dva tisíce otáček nedokázal nabídnout svižnou jízdu, zátah od volnoběžných otáček ale není tak dobrý jako u 1,9 TDI PD. Starší turbodiesel je zase horší v celkové kultivovanosti chodu a především akustickém komfortu.

Foto: maž, Novinky

Volkswagen Golf 1,6 TDI

Pět rychlostních stupňů

S jedna-šestkou spolupracuje pouze pětistupňová převodovka. Ta má sice „kvalty“ s delším zpřevodováním, za o něco horší dynamiku při akceleraci ale dostanete nižší otáčky při dálničních rychlostech. Hluk motoru neobtěžuje ani při vyšších rychlostech, šestý stupeň a kratší zpřevodování jedničky a dvojky by přesto bylo lepší volbou.

Když jsme u řazení, pětistupňová manuální převodovka nemá slabé místo, dráhy jsou jasně vymezeny a jsou přiměřeně krátké. Při rozjedu je třeba přidat více plynu.

Foto: maž, Novinky

Volkswagen Golf 1,6 TDI

Výborně nastavený podvozek

Podvozek patří mezi to nejlepší v nižší střední třídě – nabídne jistotu i v rychleji projížděných zatáčkách, na horší silnici z posádky „nevyklepe duši“. I když pochopitelně ne každou nerovnost odfiltruje zcela optimálně, výtky k nastavení mít nelze. Příplatkové nastavitelné tlumiče DCC, jež nabízejí přepínání mezi komfortním a sportovním režimem, jsou tak zbytečné. Český importér si za ně účtuje 21 tisíc korun.

Interiér je dle očekávání nudný, ale velmi funkční a s dobrou, jasně vymezenou ergonomií by neměl být problém pro kohokoliv. Ovladače jsou v dobrém rozsahu a i jejich rozmístění se zdá být logické. Škoda příliš úzkého věnce volantu, tlustší varianta by se v ruce držela lépe.

Foto: maž, Novinky

Volkswagen Golf 1,6 TDI

Prostorově nabídne Golf zhruba stejně místa jako většina hlavních konkurentů, není problém jezdit se čtyřmi dospělými na palubě. Kufr má objem 350 litrů, což je v nižší střední pouze průměr, přístupnost i tvar zavazadlového prostoru jsou dobré.

Golf 1,6 TDI je dobrou volbou, nesmíte od něho ale čekat přehnané výkony. Kromě několika drobností, horší dynamiky od volnoběhu a absence šestého převodového stupně mu nelze vytknout nic zásadního. Poměr mezi designem, zpracováním interiéru, užitnou hodnotou a jízdními vlastnostmi je namíchán tak, aby uspokojil prakticky kohokoliv. Ostatně Golf není na trhu bezmála třicet let pro nic za nic...

Foto: maž, Novinky

Volkswagen Golf 1,6 TDI

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:1598 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo
Max. výkon:77 kW (105 k)při 4400 ot./min.
Max. točivý moment:250 Nm od 1500 ot./min.
0 - 100 km/h:11,3 s
Nejvyšší rychlost:189 km/h
Průměrná spotřeba:4,5 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1314 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:474 600 Kč

Reklama

Související témata:

Související články

Test Volkswagenu Polo 1,4 16V: Golf junior

Volkswagen Polo získal v pondělí cenu Evropské auto roku 2010. Shodou okolností jsme ten samý den vraceli novinářské Polo a aktuálně vám tak můžeme přinést...

Výběr článků

Načítám