Kia Venga budila na českých silnicích hodně pozornosti. Velký podíl na tom měly pohledné, v Evropě navržené tvary (částečně inspirované moderními Fordy) a rovněž oblepení vozu českými vlajkami, jenž mělo poukázat na fakt, že se Venga vyrábí v Nošovicích nedaleko Ostravy (a Kia se z toho u nás snaží logicky vytěžit co se dá, až si nezúčastněný pozorovatel může myslet, že jde o českou a nikoliv korejskou automobilku).

Ale dost rýpání, pod oku lahodící karoserií (přední, agresivně vypadající maska nebo prudké zakončení C sloupku jsou parádní ukázkou moderního designu) se totiž nachází dostatek prostoru pro posádku, ale i pro zavazadla. Na podvozku Soulu navržená Venga nabídne rozvor náprav 2615 mm, což je v podstatě totožná hodnota s konkurenční Škodou Roomster (2617 mm). Díky chytrému využití prostoru a dostatečně velké karoserii s variabilním interiérem (zadní sedačky jdou nejenom sklápět, ale i vyndat či posouvat) uvnitř najde dostatek prostoru čtveřice cestujících.

Kia Venga

Kia Venga

FOTO: maž, Novinky

Dokonce ani zavazadelník není malý – nabídne v základním uspořádání 444 litrů a zvětšit lze posunutím zadních sedaček na 570 litrů. Škoda Roomster nabídne 480 až 560 litrů.

Volant se nastavitelný ve svou osách, posez řidiče je celkově vyšší, sedadla jsou tuhá s dostatečným bočním tvarováním (v kategorii mini MPV). Potěší i dobře čitelné ukazatele i solidní výhled šikmo vpřed přes často problematické A sloupky.

Jízdní vlastnosti - průměr dané třídy

Pětistupňová manuální převodovka je přesná podobně jako u konkurenčních vozů. Při řazení se občas ozýval „plastový“ zvuk. Brzdy měla Venga dostatečně účinné, jejich nástup byl ale zpočátku až příliš razantní a tudíž hůře dávkovatelný.

Podvozek a jízdní vlastnosti celkově představují průměr malých MPV. Vozidlo je postaveno spíše na klidnější jízdu, relativně tvrdší podvozek občas překvapil horším odfiltrováním krátkých nerovností.

Kia Venga

Kia Venga - plasty vypadají na pohled "tvrdě", zpracování v interiéru ji nicméně velmi dobré.

FOTO: maž, Novinky

Základem nabídky motorizací je námi testovaná benzínová čtrnáctistovka. Ta potěší dobrým odhlučněním i solidními možnosti při akceleraci, obzvláště ve vyšších otáčkách. Při dynamičtější jízdě nicméně výrazně narůstá spotřeba paliva a dostat se na výrobcem avizovaných 6,2 litru v kombinovaném režimu je pak nemožné.

Kia Venga

Kia Venga nabídne dostatek prostoru i vzadu.

FOTO: maž, Novinky

Zaváhání v extrémních mrazech

Během zkušebních jízd se stala i jedna nepříjemnost – během jednoho lednového rána, kdy palubní počítač ukazoval minus 24 stupňů Celsia, přestalo fungovat centrální zamykání (vozidlo šlo otevřít, už ne ale zavřít) a palubní počítač neustále hlásil, že je otevřený kufr. Dle vyjádření zástupců automobilky Kia šlo o drobný problém, jenž by vyřešil několikaminutový zásah servisu.

Celkově hodnotíme Vengu pozitivně – v mnoha ohledech je to pouze průměrné auto (jízdní vlastnosti - jeden příklad za všechny), prostorností a variabilitou patří mezi to lepší ze segmentu malých MPV. Potěší i poměrně agresivní cenová politika českého importéra a samozřejmě i sedmiletá záruka, kterou Kia nabízí jako jediná na trhu.

Kia Venga

Kia Venga

FOTO: maž, Novinky

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor:1396 ccm, čtyřválec, zážehový
Max. výkon:66 kW (90 k) při 6300 ot./min.
Max. točivý moment:137 Nm při 4000 ot./min.
0 - 100 km/h:12,9 s
Nejvyšší rychlost:167 km/h
Kombinovaná spotřeba:6,2 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1253 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:279 980 Kč