Jelikož ale testování Sorenta probíhalo dva týdny před evropskou premiérou, importér zakryl logo a označení modelu auta černou páskou.

Novinka je už na první pohled o dost hezčí než dosluhující generace Sorenta, která mnoho krásy nepobrala. Přední světlomety jakoby z oka vypadly těm z nové Hondy Accord, zadní hranatá světla zase připomínají terénní Toyoty.

Interiér je prostorný, problém s volným místem nemají ani vyšší cestující na zadních sedadlech. Pro kolena i hlavu je místa dostatek, prostornost patří k velkým kladům nového Sorenta.

Kia Sorento (předprodukční verze, 2009)

Kia Sorento (předprodukční verze, 2009) - auto se zakrytým označením budilo na silnici pozornost.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Do testu jsme dostali variantu s pětimístným uspořádáním, nabízet se ovšem bude i sedmimístné, které ve třetí řadě nabídne nouzové sedačky - stejně jako je tomu u konkurence.

Zavazadelník je docela mělký, na druhou stranu, pod víkem je ukryt ještě prostor na drobnější předměty. V pětimístném uspořádání má kufr objem 531 1itrů, po sklopení sedaček vznikne rovná plocha a objem vzroste na 1 546 litrů.

Kia Sorento (předprodukční verze, 2009)

Místa je dost i vzadu.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Přesná šestistupňová převodovka

Šestistupňová manuální převodovka je přesná; dráhy, ve kterých se pohybuje kulisa jsou krátké. Řízení je relativně přesné, nicméně odtažité. Brzdy se dobře dávkují, jejich účinnost je dobrá, i když subjektivně nepřevyšuje průměr třídy SUV.

Podvozek je zaměřen na komfort a dobře tlumí nerovnosti, rozhodně od něj ale nečekejte sportovnost - na to stavěn není, i když stopu v zatáčce drží dobře, vysoké těžiště a měkké pružiny dělají své. Ve vyšších rychlostech (nad 150 km/h) je slyšet aerodynamický hluk, motor - v našem případě nový turbodiesel - je utlumen dobře.

Kia Sorento (předprodukční verze, 2009)

Interiér z estetického hlediska neurazí, ani nezaujme. Potěší dostatek odkládacích prostor.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Zaznamenáte velký rozdíl od minulé generace, která byla na silnicích „klackovitá“, ale o to více toho zvládla v terénu. Z pěti stovek testovacích kilometrů jsme jich v lehkém terénu strávili zanedbatelné množství - na zablácené cestě byl systém 4x4 bezproblémový, nicméně je třeba zdůraznit, že šlo o obyčejnou polní cestu s malými výmoly a trochou bahna.

Dva motory, diesel se hodí k Sorentu více

Sorento se bude v Evropě nabízet se dvěma motory. Nový turbodieselový motor 2,2 CRDi, který pochází z vlastního vývoje automobilky, disponuje maximálním výkonem 197 koní a bude nabízen s manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. Benzínový motor má objem 2,4 litru a výkon 175 koní.

Kia Sorento (předprodukční verze, 2009)

Z tohoto pohledu je Sorento zaměnitelné s většinou SUV.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Otestovali jsme nový turbodiesel - ten chválíme za kultivovanost, výborný zátah ve středních otáčkách i za přijatelnou spotřebu - i při rychlejší jízdě jsme jezdili mezi 7 a 8 litry nafty na sto kilometrů. Maximální rychlost činí pouhých 190 km/h, což však nevadí, protože Sorento se při jízdě po dálnici nejlépe cítí do tachometrové stočtyřicítky.

Resumé

Sorento je pro Kiu velkým krokem vpřed, pokud jej porovnáme s předchozí generací. Na silnici se novinka chová kultivovaně a s pohonem 4x4 ledacos zvládne i v terénu. Potěší i prostornost. Na druhou stranu, některé prvky v interiéru vypadají poněkud lacině, Sorento se nehodí na rychlejší jízdu a jeho image stále není taková jako u evropským konkurentů. Česká cena není v tuto chvíli známa.

Kia Sorento (předprodukční verze, 2009)

Kia Sorento (předprodukční verze, 2009)

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:2199 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo
Max. výkon:145 kW (197 k)
Max. točivý moment:421Nm od 1800 ot./min.
0 - 100 km/h:9,6 s
Nejvyšší rychlost:190 km/h
Průměrná spotřeba:6,6 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:neuvedena
Poháněná náprava:4x4
Cena základní verze:není stanovena