Opel Insignia Sports Tourer (dále jen kombi) se bude o zákazníky ucházet ve střední třídě, ve které se svojí délkou blízkou pěti metrům, patří mezi největší zástupce. Těžit z toho budou především cestující, auto je prostorné i na zadních sedadlech.

Zavazadlový prostor má i přes obrovité rozměry vozu jen mírně nadprůměrný objem; v základním uspořádání 540 litrů a 1530 po sklopení zadních sedadel. Vstupní otvor je dostatečně velký, potěší i nízko položená nákladová hrana; tvar kufru je ale nepraktický – daň za mohutné vzezření a snahu o dynamický design.

Opel Insignia kombi

Tlačítek je na středové konzoli příliš, jinak je ergonomie dobrá.

FOTO: maž, Novinky

Celkem devět motorů

V nabídce je široká škála motorů (celkem devět), nechybí pochopitelně ani úsporné turbodiesely s vysokým točivým momentem. My jsme v testu vyzkoušeli maloobjemový zážehový čtyřválcový motor se skromným objemem 1,6 litru, ale výkonem rovných 180 koní.

Jak to u přeplňovaných agregátů bývá, motor má drobnou prodlevu v nízkých otáčkách, ochotně se ale nechá vytočit k šesti tisícům. Zrychlení ve středních otáčkách je i přes nemalou pohotovostní hmotnost razantní, nástup výkonu plynulý. Sympatický je i jadrný zvukový doprovod, který turbodiesely neumí „zahrát“.

Opel Insignia kombi

Kvůli velkým zadním světlům, zasahujícím do boků, má verze kombi druhá zadní světla při otevřeném víku zavazadelníku.

FOTO: maž, Novinky

Počítat ovšem musíte s větším apetitem motoru, na deset litrů se dostanete na dálnici při ustálené „stotřicítce“, na okreskách se spotřeba běžně pohybuje kolem 12 litrů – a ani se nemusíte moc snažit. Kdo více jezdí a není mu lhostejná spotřeba paliva, ten by měl sáhnout po dieselu, který bude jezdit za polovic.

Solidní jízdní vlastnosti

Testované auto bylo obuté do devatenáctipalcových pneumatik, komfort odpružení však byl díky příplatkovému adaptivnímu podvozku solidní (příplatek 25 tisíc korun). Podvozek je nezáludný a dobře čitelný. Při dravější jízdě je možné zapnout tzv. „sportovní“ režim, ve kterém auto lépe reaguje na plyn, má tužší řízení a tlumiče „tvrdší“ naladění. Insignia nebude nudit ani náročné řidiče, z hlediska jízdního komfortu a „hravosti“ podvozku představuje ve střední třídě průměr.

Rovněž naladění posilovače řízení představuje průměr, řízení je přesné, ale necitlivé – to ale ve střední třídě není nic neobvyklého. K řazení a zpřevodování šestistupňové manuální převodovky nelze mít výhrady – pracuje jak má. Brzdy se dají citlivě dávkovat, jejich účinnost je vzhledem k nabídnutému výkonu dostatečná.

Opel Insignia kombi

Litá kola měla nadstandardní rozměr - 19 palců.

FOTO: maž, Novinky

Vyrovnaná střední třída

Největší kombi v nabídce německé automobilky má karty rozdané dobře. Opel sice teď neprožívá nejlepší časy, faktem je, že ve střední třídě jde o konkurenceschopné kombi, jenž sice ničím nevyniká, ale na druhou stranu má všechno, co nejbližší konkurence.

Kvalita aut střední třídy je nebývale vyrovnaná, zákazníci tedy v podstatě nemají možnost špatné volby - nejvíce záleží na oblíbenosti konkrétní značky a výsledné prodejní ceně. V Česku, kde je obliba domácí značky až zarážející, vyroste ještě letos Insignii nebezpečný konkurent, který by jí mohl přetáhnout zákazníky – Superb kombi.

Opel Insignia kombi

Opel Insignia kombi působí robustně, zavazadlový prostor ovšem neohromí.

FOTO: maž, Novinky

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:1598 ccm, čtyřválec, zážehový, turbo
Max. výkon:132 kW (180 k)
Max. točivý moment:230 Nm od 2200 ot./min.
0 - 100 km/h:9,2 s
Nejvyšší rychlost:220 km/h
Průměrná spotřeba:7,9 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1585 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:734 900 Kč