Hlavní obsah

Test Hyundai H-1 2,5 CRDi: David mezi Goliášem

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Trhu s mikrobusy jednoznačně konkuruje Volkswagen se svým modelem Transporter. V nabídce jsou i další modely, kupříkladu testovaný Hyundai H-1, který se dodává buď v nákladní verzi (Van) nebo upravený pro převoz osmi cestujících (Tour). Zkoušeli jsme, zda není Hyundai zajímavý jenom příznivou pořizovací cenou.

Foto: maž, Novinky

Hyundai H-1

Článek

Proč to neříct hned na začátku, H-1 se korejcům povedlo. Auto s komfortně naladěným podvozkem nabízí dostatečný vnitřní prostor a do jeho útrob se včetně řidiče vejde až osm cestujících i se zavazadly. Sedadla jsou pohodlná a plnohodnotná ve všech třech řadách.

Dva nedostatky ovšem musíme výrobci vytknout: prvním je nemožnost dokoupit zadní krycí plato, takže zavazadla nejsou schovaná před zraky zvědavců na ulici. Druhý nedostatek je také praktický: sedačky nejdou sklopit do roviny, takže auto není možné využít pro převážení většího nákladu (sedačky jsou pouze složitě vymontovat a následně vyndat z vozu).

Foto: maž, Novinky

Hyundai H-1

Pozice za volantem se hledá výtečně, řidič má navíc díky vyvýšené poloze velmi dobrý přehled o dění před vozidlem. Dostatečně dimenzovaná zrcátka zase umožňují dobrý přehled také za vozidlem, a i přes absenci parkovacího asistenta nebudete mít problém při couvání a podobných manévrech (parkovací asistent lze dokoupit za 4630 korun).

Jediný motor v nabídce

V nabídce motorizací je pouze jediný motor, nicméně jde o nejlepší možnou variantu, omezený výběr v tomto případě tedy nevadí. Jde o vznětový čtyřválec 2,5 CRDi, dopovaný turbodmychadlem a se vstřikováním common-rail. Ten svoji práci ve voze s pohotovostní hmotností 2,3 tuny odvádí velmi dobře, nadto je kultivovaný a vcelku tichý.

Foto: maž, Novinky

Hyundai H-1

V prázdném voze umožňuje dvou a půl litrový motor velmi svižné cestování, které je v rychlostech nad 140 km/h limitováno pouze velkou stavbou karoserie a celkovým zaměřením vozu. Pružné zrychlení je velmi dobré i při zatížení vozu; rozsah využitelných otáček je nicméně malý, což u turbodieselu nepřekvapí, takže musíte častěji řadit. Spotřeba se v reálném provozu pohybuje v kombinovaném režimu k deseti litrům nafty na sto kilometrů.

Foto: maž, Novinky

Hyundai H-1

Pětistupňová manuální převodovka

Manuální převodovka je přesná, má však pouze pět stupňů, šestka by se hodila při jízdě po dálnicích. Podvozek je naladěn komfortně, zadní poháněná náprava zaručuje celkově příjemnější řízení vozu.

Celkově hodnotíme H-1 až překvapivě dobře, jde o téměř rovnocenného konkurenta, který sice nemá tak kvalitně zpracovaný interiér jako VW Transporter, představuje ale relativně nebezpečnou konkurenci – nejenom díky nižší prodejní ceně.

Foto: maž, Novinky

Hyundai H-1

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:2495 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo
Max. výkon:125 kW (170 k) při 3800 ot./min.
Max. točivý moment:392 Nm při 2000 ot./min.
0 - 100 km/h:14,5 s
Nejvyšší rychlost:180 km/h
Průměrná spotřeba:8,5 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:2282 kg
Poháněná náprava:zadní
Cena základní verze:659 900 Kč

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám