Hlavní obsah

Test Mercedes-Benz GLK 320 CDI: hrany mu sluší

Novinky, Martin Žemlička

Audi Q5, Volvo XC60, BMW X3 - všechna zmiňovaná SUV jsou zakulacená jak jen to jde, jakoby hranám odzvonilo. Jenže na scénu vstupuje nový Mercedes-Benz GLK, který má vzhled jako vytesaný z žuly. Novinku jsme otestovali s vynikajícím vznětovým šestiválcem.

Foto: maž, Novinky

Mercedes-Benz GLK 320 CDI

Článek

Mercedesu nelze upřít odvážnou snahu o odlišení vnějším designem – přijít v dnešní době, kdy všichni výrobci svá auta zakulacují jak jen to jde s hranatým designem, to už chce pořádné sebevědomí. A ono to Mercedes-Benzu vyšlo – GLK, jež svým názvem i vzhledem odkazuje na „třicetiletou“ řadu G, vypadá nejenom hranatě, ale i dobře. Design je samozřejmě vždy subjektivní, nicméně tomuto čtyři a půl metru dlouhému SUV nelze upřít originalitu.

Pod kapotou testovaného GLK byl umístněn naftový šestiválec s objemem tři lity, turbodmychadlem a výkonem 224 koní a především masivním točivým momentem 540 Nm. Ten je dostupný mezi 1600 a 2400 otáčkami. Síla 1,9 tun těžkému, hranatému autu nechybí – nedostatkem výkonu netrpí ani při plném zatížení a předjíždění do kopce.

Foto: maž, Novinky

Mercedes-Benz GLK 320 CDI

Motor je kultivovaný, neobtěžuje typicky dieselovým klapáním a jeho zátah je víceméně lineární. Zátah motoru neustává ani v rychlostech, jenž jsou na českých silnicích nelegální. Spotřebu počítejte mezi devíti a deseti litry, ale na tak velké a těžké auto to vzhledem k dynamice motoru není špatný výsledek (při rychlejší jízdě se spotřeba přehoupne přes desetilitrovou hranici). Mercedes má – kromě benzínových agregátů - v nabídce ještě čtyřválcový turbodiesel se 170 koňmi a 400 Nm, šestiválec nám ale přeci jen přijde jako vhodnější volba.

Komfortní svezení - největší přednost GLK

Podvozek GLK je založen na třídě C s pohonem všech čtyř kol a adaptivními tlumiči Agility Control. Jde o dobrý kompromis mezi hravostí a komfortem, nicméně komfort bude patrně převládat – tlumení nerovností je opravdu výborné.

Díky pohonu všech kol 4Matic a vyšší světlé výšce nebudete mít problém v lehkém terénu, do těžšího vzhledem k absenci uzávěrek diferenciálu či redukční převodovce a dalších nezbytností terénních vozů nemá smysl jezdit. Sice je v názvu GLK písmeno G, s ikonickým off-roadem třídy G se ale v terénu nemůže měřit ani omylem. Tak či tak, při jízdě mimo zpevněné cesty pomáhá GLK nevelký rozvor a krátké převisy karoserie.

Foto: maž, Novinky

Mercedes-Benz GLK 320 CDI

Možná až zbytečně velký volant by mohl mít strmější řízení, aby zprostředkovával lepší pocit z řízení. K sedmistupňovému automatu a k brzdové soustavě nemáme výhrad – pracují tak, jak od nich čekáte.

Zavazadlový prostor se svými 450 litry patří k průměru své třídy, pochvalu zaslouží dobrá přístupnost stejně jako fakt, že po sklopení zadních sedadel vznikne rovná plocha. Sedačky jsou v GLK pohodlné i na dlouhých cestách, vzadu je místa přiměřeně, ale pro kategorii SUV je nabídnutý prostor opět pouze průměrný.

Foto: maž, Novinky

Mercedes-Benz GLK 320 CDI

GLK je bezpochyby zajímavým rozšířením kategorie SUV – mezi jeho největší klady patří nabízený komfort, originální vzhled, dobré zpracování a v případě verze 320 CDI také špičkový turbodiesel. Naopak, prostornost pro posádku je pouze průměrná a také kufr není z největších. Cenově zapadá mezi své hlavní rivaly (Audi Q5 a BMW X3), základní cena Mercedesu je dokonce o pár desítek korun nižší.

Foto: maž, Novinky

Mercedes-Benz GLK 320 CDI

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:2987 ccm, šestiválec, vznětový, turbo
Max. výkon:165 kW (224 k) při 3800 ot./min.
Max. točivý moment:540 Nm při 2400 ot./min.
0 - 100 km/h:7,5 s
Nejvyšší rychlost:220 km/h
Průměrná spotřeba:7,9 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1880 kg
Poháněná náprava:4x4
Cena základní verze:1 215 000 Kč

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám