Meriva patří vzhledově k nenápadným autům, na ulici či silnici ji velice snadno přehlédnete. Faktem je, že interiér je zaměřen na co největší praktičnost, navíc Meriva už má na stále vyráběný automobil požehnaný věk - celých sedm let.

Vysoký věk se projeví především na spartánském interiéru; přístrojová deska vypadá až příliš jednoduše, navíc intuitivnost ovládání občas zadrhává. Na druhou stranu, dílenské zpracování je dobré a rovněž výběr materiálů potencionální kupce neurazí.

Opel Meriva

Opel Meriva nabízí dostatečný zavazadelník.

FOTO: maž, Novinky

Prostorný interiér s lacinou přístrojovou deskou

Interiér je prostorný i na zadních sedadlech. Právě prostornost lze považovat za jeden z největších kladů tohoto kompaktního MPV. A při pohledu do kufru zjistíte, že i na zavazadla se pamatovalo - základní uspořádání nabídne solidních 360 litrů. Po sklopení se v zavazadelníku vytvoří rovná plocha s dostatečným prostorem - 1410 litrů.

Přední sedačky mají vhodné rozměry, jejich výplň je tužší. Nevýhodou pro řidiče nekonfekčních postav je nemožnost nastavit volant podélně (lze s ním pohybovat pouze výškově).  

Opel Meriva

Klasický inteirr od Opelu vypadá velmi jednoduše. 

FOTO: maž, Novinky

Hlučnější turbodiesel

Testovaná sedmnáctistovka spalující naftu patří do středu nabídky vznětových motorů. Na motoru je znát stáří - zvuk je nekultivovaný, nástup turbodmychadla přichází o dost později než čekáte a je o to razantnější. Přesto - 100 koní a především 240 Nm točivého momentu dovedou relativně lehké auto slušně rozhýbat. Meriva dovede bez problémů uhánět až stoosmdesátkou. Dobrou zprávou je i výsledná spotřeba, jež se i při jízdě s těžší pravačkou pohybuje kolem šesti litrů nafty na 100 kilometrů.

Opel Meriva

Kola až v rozích karoserie a minimální převisy zajišťují vysokou praktičnost i při malých rozměrech.

FOTO: maž, Novinky

Motor je spojen s pětistupňovou převodovkou; šestý stupeň by určitě našel uplatnění a snížil by otáčky a hlučnost při dálničních přesunech. Podvozek má tvrdší odpružení, náklony díky tomu nejsou i přes vyšší těžiště nikterak dramatické, i přesto je zřejmé, že na dynamičtější jízdu se Meriva nehodí.

Závěrem lze říci, že Meriva má stále co nabídnout - vypadá sice nevýrazně a testovaný motor 1,7 CDTI je již technicky zastaralý. Výhodou Merivy je prostornost a příkladná variabilita. A samozřejmě také cena - české zastoupení Opelu nabízí na svůj výběhový model zajímavé slevy.

Opel Meriva

Opel Meriva už má svá nejlepší léta za sebou; stále má nicméně co nabídnout.

FOTO: maž, Novinky

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:1686 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo
Max. výkon:74 kW (100 k)  při 4400 ot./min.
Max. točivý moment:240 Nm při 2300 ot./min.
0 - 100 km/h:13,4 s
Nejvyšší rychlost:178 km/h
Průměrná spotřeba:5,2 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1300 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:472 900 Kč