První generace Fordu Ka byla na trhu dlouhých dvanáct let. Bylo to malé mrštné auto, které mělo velmi dobré jízdní vlastnosti. Druhá generace má zhruba 80 procent dílů společných s Fiatem 500 (test a video zde), obě auta se vyrábějí na stejné lince v polské továrně.

Fiat 500 je retro, Ford Ka moderna

Uspět v designu proti retro Fiatu 500 je přetěžký úkol, Ford se ho nicméně nezalekl a výsledkem jsou moderní tvary, zapadající do vzhledu současných Fordů (zepředu si Káčko možná spletete s větší Fiestou). Ford Ka je dobře vypadající městské mini, design Fiatu 500 se nám ale přeci jenom líbí mnohem více.

Ford Ka

Ford Ka má přehledný interiér.

FOTO: maž, Novinky

Interiér je nápaditý a působí moderně, místy až rozpustile. Některé příslušenství je jiné (například tříramenný volant), nicméně spoustu věcí najdete i ve Fiatu – jeden příklad za všechny – displej palubního počítače. Menší problém může nastat, pokud nemáte rádi řízení z vyvýšeného sedadla – v Káčku je řidičovo sedadlo hodně vysoko a dolů snížit nejde. Sedadla navíc prakticky nemají boční vedení, hodně místa navíc zabírá centrální konzole.

Řadící páka pětistupňové manuální převodovky je umístěna v blízkosti volantu, tedy dobře po ruce. Řazení je na danou třídu bezproblémové, brzdy se dávkují dobře a problém není ani s jejich účinností.

Vybírat lze ze dvou malých motorů

V nabídce jsou dva maloobjemové motory, turbodieselová třináctistovka a benzínová dvanáctistovka, kterou jsme testovali. Motor z líhně italského Fiatu má dostatek temperamentu při rozjezdech a i mimo město se projevuje docela čiperně (pravda, v autě nebyl žádný náklad, pouze 90 kg těžký řidič).

Ford Ka

Ford Ka se nabízí pouze jako dvoudvéřové vozidlo.

FOTO: maž, Novinky

Ve vyšších otáčkách je motor hlučný, na rychlé ježdění po dálnici rozhodně není stavěný. Dech mu definitivně dojde při 160 km/h, optimální je ale jízda rychlostí zhruba 120 km/h. Spotřeba paliva se v reálném provozu pohybuje kolem šesti litrů na sto.

Podvozek je v případě Káčka naladěn „tvrději“, v zatáčkách si s autem můžete dovolit vyšší nájezdovou rychlost, na druhou stranu Fiat přináší častěji větší komfort na rozbitých silnicích. Káčko je při extrémní situaci nedotáčivé, náklony jsou i při rychlé jízdě velmi malé.

Celkově hodnotíme nevlastního bratra Fiatu 500 dobře. Samozřejmě, v mnoha ohledech jde o identické vozy, přesto se Fordu podařilo malému Káčku vtisknout osobitou tvář.

Ford Ka

Ford Ka nevypadá špatně, působí moderně a dospěle, ale když porovnáme design, proti Fiatu 500 nemá šanci. Nebo si to nemyslíte?

FOTO: maž, Novinky

TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor:1242 ccm, čtyřválec, zážehový
Max. výkon:70 k (51 kW) při 5500 ot./min.
Max. točivý moment:102 Nm při 3000 ot./min.
0 - 100 km/h:12,8 s
Nejvyšší rychlost:160 km/h
Průměrná spotřeba:5,3 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:865 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:255 790 Kč