Hlavní obsah

Test Daihatsu Terios: v terénu umí, na silnici je nešikovný

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Daihatsu Terios na našich silnicích takřka nepotkáte. Na trh přichází už jeho druhá generace, automobil se vyrábí v Malajsii z převážně japonských dílů. Jako jediní novináři v Česku jsme tento vůz vyzkoušeli na silnicích i v lehkém terénu.

Foto: maž, Novinky

Daihatsu Terios

Článek

Na první pohled vypadá Daihatsu Terios jako Toyota RAV 4 (Toyota mimochodem Daihatsu vlastní). Nutno říci, že výrazně levnější, ale také výrazně laciněji působící. Dojmu z šetření „kde se dalo“ se nezbavíte ani po prvním usednutí do interiéru.

Palubní deska působí jako z minulého století, interiér vypadá jednoduše a nebudí moc důvěry. U vozu na pomezí SUV a off-roadu to lze přejít pouze při mimořádně nízké prodejní ceně. Jenže tu Terios nenabízí. Cenově vychází čtyřkolka podobně jako Yeti a to je soupeř, který by Teriose kultivovaností jízdy zašlapal do země. Na druhou stranu, Terios je zase v terénu šikovnější a díky stálému pohonu 4x4 a uzávěrce mezinápravového diferenciálu by projel tam, kde by Yeti neměl šanci.

Foto: maž, Novinky

Daihatsu Terios

Dojmy z interiéru nejsou jenom špatné: tříramenný volant padne dobře do ruky, dílenské zpracování není špatné a uvnitř je i relativně dost odkládacích prostorů na drobnosti. Největší výhodou je prostornost pro posádku - místa je dost i na zadních sedadlech. Sedadla mají tvrdší výplň.

Stálý pohon 4x4

Výhodou Teriose je jednak stálý pohon 4x4 a pak také možnost uzamknout mezinápravový diferenciál. To například Yeti nenabízí. V lehkém terénu nemá Terios problém, díky nízkým převisům karoserie, stálému pohonu 4x4 i uzávěrce se s ním lze vydat i do středního terénu; v tomto případě je ovšem limitován křížitelností náprav.

Zadní tuhá náprava nicméně zvládne hodně a pokud nepotřebujete vysloveně projíždět těžším terénem, Terios vás nezklame. Nevypadá na to, ale na jízdu mimo zpevněné silnice je připraven dobře. Výhodou je i nízká pohotovostní hmotnost.

Horší je to na běžné silnici, ať už jde o filtrování nerovností nebo o náklony vozidla v zatáčkách či stabilitu nad cca 120 km/h.

Foto: maž, Novinky

Daihatsu Terios

Když motor vytočíte, stačí to ve městě a mimo něj na docela svižnou jízdu, na dálnici pocítíte výkonností problémy benzínové patnáctistovky s pouhými 135 Nm točivého momentu.

Turbodiesely, jenž jsou v kategorii SUV populární, Daihatsu nenabízí. Čtyřválcový motor je navíc ve vysokých otáčkách hlučný. Spotřeba se pohybuje mezi osmi a deseti litry; stálý pohon všech kol spolkne o pár deci více, než auto s pohonem pouze jedné nápravy.

Foto: maž, Novinky

Daihatsu Terios

Terios není špatnou volbou, pokud hledáte cenově přijatelné auto do terénu. Musíte mu však odpustit esteticky méně zajímavý interiér a horší jízdní vlastnosti na běžných silnicích. Škoda, že není v nabídce turbodiesel, pak by Terios mohl výrazněji promluvit do prodejních statistik. Nevýhodou je i v podstatě neznámá značka Daihatsu a také fakt, že v Česku neexistuje oficiální zastoupení a kvalitní servisní síť.

Foto: maž, Novinky

Daihatsu Terios

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:1495 ccm, čtyřválec, zážehový
Max. výkon:103 k (76 kW) při 6000 ot./min.
Max. točivý moment:135 Nm při 4400 ot./min.
0 - 100 km/h:12,4 s
Nejvyšší rychlost:160  km/h
Průměrná spotřeba:7,5 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1140 kg
Poháněná náprava:přední, ev. 4x4
Cena základní verze:409 000 Kč, verze 4x4 529 000 Kč

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám