Hlavní obsah

Test: Hyundai i20 1.4 CRDi, průměrné auto za výtečnou cenu

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Hyundai i20 byl navržen v Evropě, design ale ve srovnání třeba s Fiestou neohromí, na druhou stranu ani neurazí. Uvnitř vozu také na extavaganci nenarazíte, na druhou stranu auto jako celek víceméně funguje. Otestovali jsme maloobjemový turbodiesel 1,4 CRDi s výkonem 75 koní.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Hyundai i20 1.4 CRDi

Článek

Stejně jako exteriér, je i vnitřek vozu docela usedlý. Přístrojová deska svým designem nezaujme, vnitřek vozu je ponurý a většina plastů není měkčená. Na druhou stranu, ergonomie až na pár drobností funguje velmi dobře, ovladače jsou dobře po ruce a celkově je pracoviště řidiče přehledné.

Prostornost vozu je v segmentu malých vozů dobrá – místa je i pro vyšší cestující hodně i na zadních sedadlech. Ani zavazadla nebudou prostorově strádat - zadní sedačky jdou sklopit (poněkud těžkopádně), prostor pro zavazadla se pak zvětší z už tak solidních 295 litrů na 1060 l.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Hyundai i20 1.4 CRDi

Posaz za volantem se hledá dobře, na tom má zásluhu především dvouose nastavitelný volant. Opěrky hlavy na předních sedadlech jsou enormně tvrdé (ale zase aktivně chrání krční páteř při nárazu jiného vozu zezadu), jinak se v širokých a dostatečně dimenzovaných a relativně tvrdých sedadlech sedí pohodlně.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Hyundai i20 1.4 CRDi

V nabídce pětice motorů

Vybírat můžete z pětice motorů; pokud auto nebude jenom stát na parkovišti, mohl by být vhodnou volbou maloobjemový turbodiesel. Tenhle 1,4 litrový, přeplňovaný motor zaslouží pochvalu dostatečný zátah v nízkých a středních otáčkách. Agregát mimochodem využívá vstřikování common-rail. Nevýhodou je hlučnost ve vyšších otáčkách, kdy motoru stejně dochází síla a je nutné řadit vyšší rychlostní stupeň. Ani se nemusíte moc snažit, abyste dosáhli spotřeby paliva do pěti litrů.

Naladění podvozku je spíše tvrdší, na rozbitých silnicích je jízda nekomfortní. Navíc, ve vyšších rychlostech podvozek nefunguje – chybí mu potřebná jistota. Pro klidnější cestování podvozek i20 stačí, náročnějším řidičům vyhovovat určitě nebude. Řízení má elektrický posilovač, ale i přes umělou zpětnou vazbu funguje relativně solidně. Stejně jako řazení pětistupňové manuální převodovky.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Hyundai i20 1.4 CRDi

Dostáváme se k závěru a v něm je důležité zmínit jednu podstatnou konkurenční výhodu Hyundaie i20 – totiž pořizovací cenu. Za částku lehce nad 300 tisíc dostanete malé auto s turbodieselem a solidní základní výbavou – nechybí klimatizace, přední a boční airbagy, centrální zamykání nebo CD přehrávač. Navíc dostanete 5letou záruku bez omezení počtu ujetých kilometrů.

Hyundai i20 není dokonalé auto, mezi malými vozy ani neexceluje, ovšem patří k dobrému průměru a cenově patří k velmi zajímavým nabídkám.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Hyundai i20 1.4 CRDi

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:1396 ccm, čtyřválec, vznětový
Max. výkon:75 k (55 kW) při 4000 ot./min.
Max. točivý moment:220 Nm od 1750 ot./min.
0 - 100 km/h:16,2 s
Nejvyšší rychlost:161 km/h
Průměrná spotřeba:4,4 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1202 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:314 900 Kč

Reklama

Související témata:

Související články

Test Hyundaie Santa Fe 2.7 V6: Šum svistu

Hyundai se ze značky s nepříliš dobrou kvalitou v poslední době vyšvihl do třídy, kde kvalita je prvotním zájmem. O tomto tvrzení jsme se mohli přesvědčit...

Výběr článků

Načítám