Proč se vzdávat oblíbeného modelu, i když jeho standardní životní cyklus už dávno skončil? Z hlediska nákladů je to pro výrobce chytrý tah – provede jenom pár změn a může oprášit slavné jméno a vypustit jej zpátky na trh. Udělala to Škoda v případě Octavie Tour. Udělal to Seat, který převlékl starou Audi A4 do modelu Exeo, a udělal to i francouzský Peugeot se svým stěžejním modelem – malou 206.

Novinka, jež má ve svém označení „+“, se liší na první pohled. Jiná přední maska připomíná poslední Peugeot 207, světla jsou protáhlejší, přední maska je výraznější; totožná zůstala jenom vnější zpětná zrcátka. Změny proběhly i vzadu, zadní světla mají stejný tvar, ale mírně odlišný design. Uvnitř je změn relativně méně, palubní deska byla přepracována jen částečně a většina ovladačů zůstala ze staré dvěstěsedmičky.

Peugeot 206+

Zadní světla mají stejný tvar, ale jiné barevné zpracování

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Drobné ergonomické prohřešky

Místa pro posádku je s ohledem na velikost vozu přiměřeně, vzadu jé méně prostoru pro hlavy vyšších cestujících. Pochválit musíme pohodlná, dostatečně dimenzovaná sedadla. Zavazadlový prostor je se svými 245 litry dostatečně velký, v případě většího nákladu jdou sklopit zadní sedačky (bohužel nejsou dělitelné).

Volant je seřiditelný výškově, ale už nikoliv podélně; sedadlo řidiče lze posouvat dopředu či dozadu, nahoru nebo dolů to nejde. Další nedostatky: přední okna se stahují elektronicky, ovladač je ale neprakticky umístěn mezi předními sedadly. Testovaný automobil byl vybaven centrálním zamykáním; ostrý kovový zvuk, jenž se ozve po zavření či otevření dveří má parametry na to, aby vzbudil noční sídliště.

Peugeot 206+

Interiér se prakticky nezměnil.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

S motorem můžete jet úsporně, nesmíte ale jet rychle

Maloobjemový čtyřválec je v Česku k 206+ jedinou nabízenou motorizací. Nabídne 60 koní a 94 Nm a je tedy jasné, že se hodí spíše ke klidnému jízdnímu tempu, při kterém je motor tichý a dosáhnete spotřeby do šesti litrů benzínu na sto kilometrů. Pokud motor budete točit, stoupne spotřeba i hluk, ale na dynamice se to bohužel neprojeví.

Pětistupňová manuální převodovka má dlouhé dráhy řazení a je méně přesná.

Ve městě je auto při zrychlování docela čiperné, mimo něj se při vyšších rychlostech projeví nedostatek výkonu i točivého momentu. V rychlostech nad 130 km/h se navíc projevuje nestabilita dvěstěšestky. Auto má spíše komfortní naladění podvozku, v rychleji projížděných zatáčkách se i přes přepracování přední nápravy výrazněji naklání. Peugeot 207 je svými jízdními vlastnostmi oproti popisovanému modelu někde úplně jinde, desetiletý generační skok zkrátka nejde přehlédnout.

Co dodat? Od motoru nelze čekat zázraky, ale pro klidnou jízdu stačí a dá se s ním jezdit úsporně. Přivřít oči musí potencionální majitelé nad některými ergonomickými nedostatky. Na druhou stranu, nabízený komfort, vzhled i praktičnost jsou za čtvrt miliónů pro spoustu nemajetných motoristů zajímavou volbou. Peugeot 206+ je logickým krokem francouzského výrobce. Uvidíme, jak na něj zareagují zákazníci.

Peugeot 206+

Přední část Peugeotu 206+ vypadá jako model 207

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor:1124 ccm, čtyřválec, zážehový
Max. výkon:44 kW (60 k) při 5500 ot./min.
Max. točivý moment:94 Nm od 3300 ot./min.
0 - 100 km/h:16,1 s
Nejvyšší rychlost:159 km/h
Kombinovaná spotřeba:5,7 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1384 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:249 900 Kč