Hlavní obsah

Test: Honda Accord nabízí dynamickou i komfortní jízdu

Novinky, maž

Honda Accord spadá svými rozměry do střední třídy a v současnosti je k dostání v obou verzích, sedan i kombi. Představovaná osmá generace se už na pohled od těch předchozích liší větší dynamičností. Jak kvalitním soupeřem je například pro Škodu Superb, Opel Insignia, Audi A4 nebo Ford Mondeo, jsme zjišťovali v klasickém týdenním testu.

Foto: maž, Novinky

Honda Accord

Článek

Přídi dominuje výrazná mřížka chladiče, která podle Hondy připomíná štít. Na jeho křivky plynule navazují přední světlomety, zatímco horní hrana nárazníku plynule přechází do předních blatníků. Design je čistý a svébytný.

Vepředu není s volným místem problém, ovšem vzadu je prostor poněkud stísněný – překvapivě vzhledem k rozměrům Accordu (rozvor činí 2705 mm). Více místa pro hlavu i nohy by rozhodně neuškodilo.

U sedanu je také problém s praktičností – kufr má malý vstupní otvor a jeho 467 litrů je tak hůře využitelných. Kdo stojí o větší variabilitu, pro toho má Honda připraveno kombi.

:. Honda Accord: zezadu působí spíše seriózním dojmem, zepředu dynamicky.

Výběr materiálů i jejich zpracování odpovídá zvyklostem střední třídy, tak kvalitní jako u Audi ale nejsou. Navíc středový panel trpí záplavou tlačítek, což ne každému musí vyhovovat.

Tichý a úsporný turbodiesel

Nový turbodiesel 2.2 i-DTEC s pizo-elektrickými vstřikovači má výkon 150 koní při 4 000 otáčkách a točivý moment 350 Nm při 2 000 otáček. Výkon vzhledem k hmotnosti neohromí, ale na svižnou jízdu postačuje a motor navíc solidně zatahuje už od nejnižších otáček.

V praxi tyto hodnoty znamenají zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,6 sekund a maximální rychlost 212 km/h. Průměrná spotřeba nafty dosahuje hodnoty 5,6 l/100 km. V reálném provozu není problém jezdit mimo město za šest litrů a i když budete mít hodně těžkou nohu, spotřeba bude oscilovat u hranice osmi litrů.

Utlumení motoru je výtečné, stejně jako malý aerodynamický hluk, který neobtěžuje ani při rychlostech nad 130 km/h.

:. Turbodiesel je skvěle utlumený a dá se s ním jezdit úsporně.

Všechny tři nabízené motory jsou spojeny se šestistupňovou manuální převodovkou; oba benzínové motory mohou být volitelně vybaveny také pětistupňovou automatickou převodovkou. Manuální převodovku testovaného vozu musíme pochválit za krátké dráhy, přesný chod i optimální odpor při řazení. Abnormálně malá řadící páka se do interiéru zrovna nehodí a pokud by byla vyšší, vůbec by to nevadilo.

Hi-tech elektronika

Accord nabízí v nejvyšší výbavě Top Executive několik hi-tech elektronických pomocníků, adaptivním tempomatem počínaje (sám přibrzdí, když dojedete pomalejší auto) a konče pomocníkem LKAS, který zabraňuje vyjetí z jízdního pruhu na dálnici – jemnými korekcemi vám pomáhá s točením volantu. Nahradit řidiče ale rozhodně nedovede.

Přední maska obsahuje radar, který vyhodnocuje vaši rychlost a vzdálenost od vepředu jedoucího vozidla a pokud se přiblížíte velmi blízko, začne vás systém akusticky varovat a lehce zaškube pásy. Pokud na to nereagujete, auto začne samo brzdit a posádku přitáhne do bezpečnostních pásů, aby se zmírnily následky případné nehody. Dobré řešení, které může když už ne bránit nehodě, tak minimálně výrazně snižovat následky zadní srážky dvou aut.

:. Honda Accord - řadící páka je abnormálně malá.

Velmi diskrétní je upozornění na nezapnuté pásy – namísto otravného pípání vám asi po půl minutě příjemný ženský hlas anglicky oznámí, že by bylo dobré se připoutat.

Řízení je lehké, posilovač je možná až příliš účinný a kolem neutrální polohy vysloveně necitlivý. Nicméně, hodnotíme-li přesnost, pak řízení Accordu patří k tomu lepšímu ve střední třídě.

Spíše komfortní, ale i tak hravý podvozek

Podvozek je dostatečně komfortní a přestože není přehnaně tvrdý, nabízí nemalou dávku hravosti na zatáčkovitých silnicích. Náklony karoserie jsou i přes relativně vyšší hmotnost vozu kupodivu poměrně malé a podvozek je i docela hravý. BMW řady 3, král střední třídy pokud jde o jízdní vlastnosti, to samozřejmě není, ale v případě aut s předním pohonem je na tom Accord velmi dobře.

Celkově je Accord povedené auto – nebýt stísněného prostoru na zadních sedačkách a celkově menší praktičnosti sedanu.

Řízení, řazení, komfort i agilita nejsou vůbec špatné. Už základní verze Elegance jsou solidně vybavené a pokud nepotřebujete výše popisované elektronické pomocníky, ušetříte nějakých 150 tisíc korun. Jestli uvažujete o novém autě střední třídy, možná nebude od věci, připsat na seznam i Hondu Accord.

:. Variabilitu a praktičnost čekejte spíše od verze kombi.

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:2199 cm, čtyřválec, vznětový
Max. výkon:110 kW (150 k) při 4000 ot./min.
Max. točivý moment:350 Nm při 2000 ot./min.
0 - 100 km/h:9,8 s
Nejvyšší rychlost:212 km/h
Kombinovaná spotřeba:5,6 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1610 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:709 000 Kč

Reklama

Související témata:

Související články

Test Hondy Legend: elektronická balada

Ačkoliv jménem legenda, nikdy se jí nestala. Mluvíme o Hondě Legend, která sice byla vždycky kvalitní vůz, ale nikdy nedosáhla v Evropě takových prodejů,...

Výběr článků

Načítám