Přídi dominuje výrazná mřížka chladiče, která podle Hondy připomíná štít. Na jeho křivky plynule navazují přední světlomety, zatímco horní hrana nárazníku plynule přechází do předních blatníků. Design je čistý a svébytný.

Vepředu není s volným místem problém, ovšem vzadu je prostor poněkud stísněný – překvapivě vzhledem k rozměrům Accordu (rozvor činí 2705 mm). Více místa pro hlavu i nohy by rozhodně neuškodilo.

U sedanu je také problém s praktičností – kufr má malý vstupní otvor a jeho 467 litrů je tak hůře využitelných. Kdo stojí o větší variabilitu, pro toho má Honda připraveno kombi.

:. Honda Accord: zezadu působí spíše seriózním dojmem, zepředu dynamicky.

Výběr materiálů i jejich zpracování odpovídá zvyklostem střední třídy, tak kvalitní jako u Audi ale nejsou. Navíc středový panel trpí záplavou tlačítek, což ne každému musí vyhovovat.

Tichý a úsporný turbodiesel

Nový turbodiesel 2.2 i-DTEC s pizo-elektrickými vstřikovači má výkon 150 koní při 4 000 otáčkách a točivý moment 350 Nm při 2 000 otáček. Výkon vzhledem k hmotnosti neohromí, ale na svižnou jízdu postačuje a motor navíc solidně zatahuje už od nejnižších otáček.

V praxi tyto hodnoty znamenají zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,6 sekund a maximální rychlost 212 km/h. Průměrná spotřeba nafty dosahuje hodnoty 5,6 l/100 km. V reálném provozu není problém jezdit mimo město za šest litrů a i když budete mít hodně těžkou nohu, spotřeba bude oscilovat u hranice osmi litrů.

Utlumení motoru je výtečné, stejně jako malý aerodynamický hluk, který neobtěžuje ani při rychlostech nad 130 km/h.

:. Turbodiesel je skvěle utlumený a dá se s ním jezdit úsporně.

Všechny tři nabízené motory jsou spojeny se šestistupňovou manuální převodovkou; oba benzínové motory mohou být volitelně vybaveny také pětistupňovou automatickou převodovkou. Manuální převodovku testovaného vozu musíme pochválit za krátké dráhy, přesný chod i optimální odpor při řazení. Abnormálně malá řadící páka se do interiéru zrovna nehodí a pokud by byla vyšší, vůbec by to nevadilo.

Hi-tech elektronika

Accord nabízí v nejvyšší výbavě Top Executive několik hi-tech elektronických pomocníků, adaptivním tempomatem počínaje (sám přibrzdí, když dojedete pomalejší auto) a konče pomocníkem LKAS, který zabraňuje vyjetí z jízdního pruhu na dálnici – jemnými korekcemi vám pomáhá s točením volantu. Nahradit řidiče ale rozhodně nedovede.

Přední maska obsahuje radar, který vyhodnocuje vaši rychlost a vzdálenost od vepředu jedoucího vozidla a pokud se přiblížíte velmi blízko, začne vás systém akusticky varovat a lehce zaškube pásy. Pokud na to nereagujete, auto začne samo brzdit a posádku přitáhne do bezpečnostních pásů, aby se zmírnily následky případné nehody. Dobré řešení, které může když už ne bránit nehodě, tak minimálně výrazně snižovat následky zadní srážky dvou aut.

:. Honda Accord - řadící páka je abnormálně malá.

Velmi diskrétní je upozornění na nezapnuté pásy – namísto otravného pípání vám asi po půl minutě příjemný ženský hlas anglicky oznámí, že by bylo dobré se připoutat.

Řízení je lehké, posilovač je možná až příliš účinný a kolem neutrální polohy vysloveně necitlivý. Nicméně, hodnotíme-li přesnost, pak řízení Accordu patří k tomu lepšímu ve střední třídě.

Spíše komfortní, ale i tak hravý podvozek

Podvozek je dostatečně komfortní a přestože není přehnaně tvrdý, nabízí nemalou dávku hravosti na zatáčkovitých silnicích. Náklony karoserie jsou i přes relativně vyšší hmotnost vozu kupodivu poměrně malé a podvozek je i docela hravý. BMW řady 3, král střední třídy pokud jde o jízdní vlastnosti, to samozřejmě není, ale v případě aut s předním pohonem je na tom Accord velmi dobře.

Celkově je Accord povedené auto – nebýt stísněného prostoru na zadních sedačkách a celkově menší praktičnosti sedanu.

Řízení, řazení, komfort i agilita nejsou vůbec špatné. Už základní verze Elegance jsou solidně vybavené a pokud nepotřebujete výše popisované elektronické pomocníky, ušetříte nějakých 150 tisíc korun. Jestli uvažujete o novém autě střední třídy, možná nebude od věci, připsat na seznam i Hondu Accord.

:. Variabilitu a praktičnost čekejte spíše od verze kombi.

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor:2199 cm, čtyřválec, vznětový
Max. výkon:110 kW (150 k) při 4000 ot./min.
Max. točivý moment:350 Nm při 2000 ot./min.
0 - 100 km/h:9,8 s
Nejvyšší rychlost:212 km/h
Kombinovaná spotřeba:5,6 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1610 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:709 000 Kč