Dodge Nitro jen tak nepřehlédnete – hranaté tvary 4,5 metru dlouhého, 1,75 metru vysokého a bezmála dvě tuny vážícího auta vyniknou na první pohled. K tomu připočtěte výrazné lemy blatníků, která skrývají kola s rozměrem 17 palců. Přední maska je rovněž obrovitá a svým tvarem budí zájem i respekt.

V Evropě jsou podobně vypadající automobily nezvyklé a proto i tenhle vůz s logem berana ve znaku působí na silnici rozruch. Vozů značky Dodge jezdí v Česku minimum.

Dodge Nitro:. Dodge Nitro - do terénu není, ale zablácenou polní cestou projede jako nic.

Prostorná kabina s ošklivými plasty

Interiér vozu příliš neohromí. Kabina je sice prostorná a čtveřice vysokých cestujících zde na pohodlných sedačkách nebude trpět prostorovým nedostatkem, horší je ale zpracování – ukazuje, kde se šetřilo. Šedé a tvrdé plasty vládnou celému pracovišti řidiče. Při jejich srovnání s SUV evropských značek by Dodge prohrál o mnoho bodů.

Nitru nelze upřít alespoň dobré dílenské zpracování a vcelku dobrou ergonomii. Drobnou vadou na kráse je i absence místa, kam by si řidič odložil pohodlně nataženou levou nohu stejně jako široký středový tunel, který zase omezuje pravou nohu.

Dodge Nitro:. Interiér za exteriérem po designérské stránce zaostává.

Vzhledem k velikosti vozu překvapí malý zavazadlový prostor, jehož papírová hodnota v základním uspořádání činí pouhých 389 litrů. Praktická je v kufru ukrytá plnohodnotná rezerva a hlavně výsuvné plato, které usnadňuje nakládání těžkých a objemných předmětů a unese až 180 kilogramů.

Dva motory - benzínový šestiválec a turbodiesel

V nabídce jsou dva motory, 3,7 litrový benzínový šestiválec a 2,8 litrový čtyřválcový turbodiesel. Otestovali jsme turbodiesel, který se svými 176 koňmi a 460 Nm neměl větších problémů rozhýbat dvoutunové Nitro. Při prudkém přidání plynu však u rozjedu zadní kola divoce pískají, výkon motoru ale důkladně hatí vysoká hmotnost. Průměrná spotřeba paliva se na turbodiesel pohybuje docela vysoko – mezi 11 a 12 litry.

Dodge Nitro:. Dodge Nitro - zvlášť zepředu působí až hrozivě.

Automat řadí logicky a hladce, je ale pomalý a má jen pět stupňů. Brzdy jsou dostatečně účinné a dobře se dávkují. Řízení postrádá cit, ale je poměrně přesné.

Podvozek Nitra je vysloveně komfortní, na rychleji projížděné zatáčky rozhodně není stavěný (a svou koncepcí se na to Nitro stejně nehodí). Dodge Nitro není vybaven pro těžší terén, ale zablácenou polní cestu nebo zasněženou trasu na horskou chatu zvládne bez problémů. Standardně jsou poháněna zadní kola, řidič si může „natvrdo“ připojit i přední nápravu.

Dodge Nitro není špatné SUV, ale pokud o něm uvažujete, je dobré si připomenout: pomalý automat, horší interiér, velkou pohotovostní hmotnost i malý kufr. Co ale žádný evropský nebo japonský konkurent nemůže nabídnout je extravagantní design, komfort a koneckonců i poměr standardní výbavy za nabízenou prodejní cenu.

Dodge Nitro:. Dodge Nitro působí mohutně ze všech úhlů.

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor:2777 cm, čtyřválec, vznětový
Max. výkon:130 kW (176 k) při 3800 ot./min.
Max. točivý moment:460 Nm při 2000 ot./min.
0 - 100 km/h:neudává se
Nejvyšší rychlost:182 km/h
Kombinovaná spotřeba:9,4 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1940 kg
Poháněná náprava:4x4
Cena základní verze:722 250 Kč