Interiér působí originálně a přiměřeně luxusně – přístrojová deska, která obklopuje řidiče a spolujezdce může evokovat letecký kokpit. Zpracování je velmi dobré, stejně jako výběr použitých materiálů. Přední kožená „křesla“ nabízejí nadprůměrný komfort. Dostatečně množství volného prostoru nabízejí také zadní sedadla – ani nadprůměrně vzrostlí jedinci se nemusejí obávat, že by měli hlavu zabořenou v čalounění stropu nebo koleny proráželi sedačku před sebou.

Také dobře přístupný zavazadlový prostor nezklame - 525 litrů v základním uspořádání, respektive 1671 litrů představuje slušnou hodnotu. Dozadu si můžete přikoupit třetí řadu sedadel – ovšem jak to u SUV této velikosti bývá, vysloveně nouzových.

Subaru Tribeca:. Zavazadlový prostor je dobře přístupný. foto: Novinky/Martin Žemlička

Tříramenný, sportovně působící volant používá Subaru i v jiných modelech; špatné je, že v Tribece je volant seřiditelný pouze v jedné ose. Centrální displej, třebaže dotykový, má zastaralou grafiku; množství zobrazovaných informací nicméně uspokojí každého.

Boxer a stálý pohon 4x4 - klasika od Subaru

Šestiválcový motor typu boxer s variabilním časováním sacích i výfukových ventilů má zdvihový objem 3,6 litru a nabídne 258 k (190 kW) a 350 Nm. Motor potěší typickým zvukem plochého motoru, kultivovaností i ochotou k vytáčení.

Nabízený výkon je i případě bezmála dvoutunového automobilu dostatečný, velkým negativem je ale spotřeba paliva – výrobce udává 11,6 litrů, ale tomu se nepřiblíží ani vítěz eko-rallye. V praxi počítejte tak se čtrnácti litry (pokud auto moc nepoženete), při větší frekvenci sešlapování plynového pedálu až na podlahu není problém až osmnáctilitrový odběr paliva. Turbodiesel je u tohoto typu auta nutností – v Evropě zcela určitě.

Subaru Tribeca:. Interiér působí originálně díky tvarování středového panelu.foto: Novinky/Martin Žemlička

Problémová je i pouze pětistupňová automatická převodovka – šestý stupeň by snížil spotřebu v dálničních rychlostech. Přesné řízení kazí příliš účinný posilovač, takže řízení je kvůli tomu odtažité.

Naopak konkurenční výhodou oproti jiným SUV je permanentní pohon obou náprav – automobil sice jede stále na „všechna čtyři“ (což zvyšuje už beztak vysokou spotřebu), za zhoršených adhezních podmínek na silnici nebo mimo ni je ale stálý záběr čtyř kol podstatnou výhodou.

Subaru Tribeca:. Tribeca působí zezadu kompaktním dojmem. Přední partie působí konzervativně. foto: Novinky/Martin Žemlička

Škoda chybějícího turbodieselu

Náklony v zatáčkách jsou u Tribecy přeci jen o něco výraznější než u konkurence, nabízený komfort je ale dostatečný a vytyčené stopy v zatáčce se auto drží zarputile. Tribeca navíc solidně maskuje reálnou rychlost.

Suma sumárum není Tribeca špatné SUV – problém je, že nabízí pouze pětistupňovou převodovku, a také apetit motoru je vzhledem k nabízeným výkonům abnormální. Jde sice o komfortní a prostorné auto, ale takových je na českém trhu dvanáct do tuctu. U Subaru je ale nutné vyzdvihnout stálý pohon 4x4, a také bohatou základní výbavu – 1 469 800 Kč stojí vrcholná, kompletně vybavená verze. U prémiové konkurence byste museli připlácet desítky tisíc korun.

Subaru Tribeca:. Subaru Tribeca se nabízí s jediným motoremfoto: Novinky/Martin Žemlička

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor:3630 ccm, šestiválec, zážehový
Max. výkon:190 kW (258 k) při 6000 ot./min.
Max. točivý moment:350 Nm při 4000 ot./min.
0 - 100 km/h:8,9 s 
Nejvyšší rychlost:209 km/h
Kombinovaná spotřeba:11,6 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1890 kg
Poháněná náprava:4x4
Cena základní verze:1 249 800 Kč