Celým názvem se testované vozidlo jmenovalo Peugeot Partner Tepee Outdoor. Verze Outdoor se od běžné verze Tepee vzhledově odlišovala několika barevnými plasty, které měly budit zdání terénního vozu. Ale není tomu tak, jde stále o verzi s pohonem předních kol, která v terénu zvládne to samé co jakékoliv osobní auto bez pohonu 4x4 – tedy v podstatě nic.

Největší předností Partnera (ať už osobní verze nebo dodávky) je velká prostornost; díky hranatým tvarům nebude v autě trpět čtveřice vysokých cestujících. Také prostor pro zavazadla je také výtečně dimenzovaný. V základu nabídne skvělých 675 litrů (měřeno klasicky po víko zavazadelníku), při sklopených sedadlech je to již 3000 litrů.

Peugeot Partner Tepee Outdoor:. Peugeot Partner Tepee: krabicový vzhled je velmi praktický foto: Novinky/Martin Žemlička

Kufr by měl stačit všem

Přístupnost kufru je velmi dobrá, dveře jsou široké, otevírají se ve velkém úhlu a nákladová hrana je umístěna nízko. Rodiny se dvěma kočárky nebo drobní živnostníci musí v duchu zaplesat, protože v tomto autě byste nedostatkem prostoru opravdu trpět neměli.

Sedadla lze zcela vyjmout, pak je z Partnera nefalšovaná malá dodávka. Praktické jsou také nejrůznější přihrádky, kterých je v Partneru spousta. Vzadu najdete dva vnitřní nosiče s nosností 5 kilogramů; dají se na nich převážet delší předměty, třeba lyže.

Peugeot Partner Tepee Outdoor:. Velký zavazadlový prostor lze ještě zvětšit sklopením zadních sedaček nebo jejich vyjmutím. foto: Novinky/Martin Žemlička

Interiér nabídne solidní dílenské zpracování i výběr materiálů; sedačky jsou měkké a prostorově dostatečně dimenzované.

Tři diesely, dva benzínové agregáty

Pětice motorizací určitě vyhoví požadavkům všech zákazníků. Otestovali jsme prostřední z trojce turbodieselů, které se nabízejí s výkony 75, 90 a 110 koní. Motor 1,6 HDI je v případě 90koňové verze spojen s pětistupňovou manuální převodovkou.

Motor je kultivovaný, přiměřeně tichý a má solidní pružnost; jeho 215 Nm točivého momentu je dostupných už v nízkých otáčkách. Papírově motor neohromí, „stovku“ zvládne za 14,3 vteřin a dech mu dojde už při 161 kilometrech za hodinu. Jak již ale bylo řečeno, síla v nízkých a středních otáčkách nabízí vcelku solidní dynamiku. Zázraky ale nečekejte.

Spotřeba paliva se v reálných podmínkách pohybuje mezi šesti a osmi litry nafty. Mimo město se při troše snahy dá dostat k hranici šesti litrů. Pětistupňová převodovka mnoho chvály nezaslouží: rozbředlé řazení má velké vůle a neumožňuje rychlou změnu převodových stupňů.

Peugeot Partner Teepe:. Dílenské zpracování i výběr materiálů Partneru ostudu neudělají. foto: Novinky/maž

Měkký podvozek se naklání

Podvozek nabízí cestujícím dostatek komfortu a jeho snažení zhatí až vysloveně rozbitá silnice, kdy filtrování nerovností není úplně ideální. Měkké nastavení podvozku přináší problém při razantnější jízdě, kdy se auto rozhoupe.

Celkově lze říci, že oproti předchozí generaci udělal Peugeot Partner velký pokrok; osobní verze velmi dobře maskuje svůj „dodávkářský“ původ. Stále to není plnohodnotné mini MPV, ale vyzdvihnout musíme skvělou prostornost a praktičnost.

Převodovka je nepřesná, podvozek má tendenci k náklonům aerodynamický hluk při vyšších rychlostech by měl být nižší. Navíc základní cena je docela vysoká, ale akční ceny zlevňují Partnera 1,6 HDI (90 k) z původních 489 900 korun na snesitelných 404 900 korun.

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor:1560 ccm, čtyřválec, vznětový
Max. výkon:66 kW (90 k) při 4000 ot./min.
Max. točivý moment:215 Nm od 1750 ot./min.
0 - 100 km/h:14,3 s
Nejvyšší rychlost:161 km/h
Kombinovaná spotřeba:5,7 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1482 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:

489 900 Kč