Je to mercedes, takže trochu podvědomě očekáváte dostatek komfortu. A v céčku se jej dočkáte: podvozek skvěle žehlí nerovnosti, tlumiče účinně pracují, aby auto nekmitalo a svůj podíl mají i pneumatiky obuté do kol s velikostí šestnáct palců. Komfort tedy máte zaručen nadprůměrný a ani dlouhé cesty nejsou v „Céčku“ utrpením - tisícovka ujetých kilometrů během jednoho dne nám to potvrdila.

Céčko s poháněnou zadní nápravou přináší docela dost zábavy také na zatáčkovitých silnicích, avšak tupé řízení kolem středové polohy sportovní dojem kazí. Nepochybujte ale o tom, že by řízení nebylo přesné, v tomto ohledu „Céčko“ nezklame.

Mercedes-Benz C 200 CDI :. Vzhled exteriéru je konzervativní. Dobré je, že můžete vybírat ze dvou variant. foto: Novinky/Martin Žemlička

Automat by mohl mít stupeň navíc

Pětistupňová automatická převodovka řadí hladce a rychle, má však jednu podstatnou nevýhodu: pouhých pět stupňů, šestka by při dálničních rychlostech hodně pomohla motoru a tím pádem i spotřebě paliva. I když, se spotřebou to nebylo tak zlé.

Na konci testu nám palubní počítač ukázal 7,6 litrů nafty na 100 kilometrů, což je na turbodieselové auto střední třídy s automatem slušná hodnota a plus mínus to odpovídá údajům od výrobce.

Uvnitř je dostatek prostoru a platí to i pro zadní sedačky, kde ani vyšší cestující nebudou narážet hlavou do čalounění stropu. Sedadla jsou pohodlná a vzhledem k zaměření vozu ani nevadí nevýrazné boční vedení – hlavně, že se sedí pohodlně.

Mercedes-Benz C 200 CDI :. Interiér je dobrý, ale BMW či Audi ho má lepší. foto: Novinky/Martin Žemlička
Pracoviště řidiče je docela ponuré a bez extravagantních výstřelků, ale u tohoto modelu se dá očekávat konzervativnost. Dílenské zpracování i výběr materiálů je na poměry střední třídy dobré (nikoliv vynikající). BMW řady 3 i Audi A4 mají interiéry lepší.

Přepážka zabíjí praktičnost

Zavazadlový prostor má nízkou nakládací hranu a velký vstupní prostor. Jeho velikost je se svými 485 litry mírně nadprůměrnou, bohužel praktičnost je o mnoho snížena instalací pevné přepážky typu N1. Jasně, podnikatelé hodně ušetří a odečtou si DPH, ale praktičnost díky tomuto nesmyslnému zařízení pláče. A nezachrání to ani úzký otvor, kterým protáhnete jeden, možná dva páry lyží.

U motoru se nenechte zmást číslicí 200 před zkratkou CDI, označující v řeči Mercedesu přeplňovaný vznětový motor. Agregát má zdvihový objem 2,2 litru, stejně jako silnější verze 220 CDI, ale automobilka potřebovala zdůraznit rozdíl 34 koní a podstatných 130 Nm točivého momentu.

Mercedes-Benz C 200 CDI :. Zavazadlový prostor nabízí dostatek místa pro náklad. Škoda jen té pevné přepážky. foto: Novinky/Martin Žemlička

Turbodieselový základ postačuje

Ale už základní turbodiesel stačí: točivý moment (270 Nm) je k dispozici už od nízkých otáček a ve středních zařizuje 1,6 tuny těžkému vozu solidní akceleraci s plynulým zátahem bez turboefektu. Utlumení motoru je pouze průměrné, u studeného agregátu ihned poznáte, že u pumpy vyžaduje nádrž černou a nikoliv zelenou pistoli. Po zahřátí se situace o trochu zlepší, ale i tak byste od Mercedesu očekávali větší akustický komfort.

Jestli toužíte po Mercedesu střední třídy a máte možnost si odečíst DPH, je verze Activity cenově hodně zajímavá. Za 700 tisíc bez daně (přesněji za 699 000 Kč) dostanete velmi solidně vybavené auto. V základu je například devět airbagů, dvouzónová klimatizace, ESP včetně ASR a BAS, elektricky ovládaná přední sedadla, přední i zadní okna „v elektrice“, tempomat, parkovací asistent a pár dalších drobností.

Prémiové kombi střední třídy za tak málo peněz neseženete. Českému zastoupení se povedl zajímavý kousek, otázkou zůstává, jak na něj zareagují zákazníci.

Mercedes-Benz C 200 CDI :. Mercedes třídy C za cenu Octavie? S verzí Activity je to realita. foto: Novinky/Martin Žemlička

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor:2148 ccm, čtyřválec, vznětový
Max. výkon:100 kW (136 k) při 3800 ot./min.
Max. točivý moment:270 Nm od 1600 ot./min.
0 - 100 km/h:10,6 s
Nejvyšší rychlost:204 km/h
Kombinovaná spotřeba:6,7 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1615 kg
Poháněná náprava:zadní
Cena základní verze:831 810 Kč včetně DPH