Hned na začátku pochválíme Mazdu2 za velmi dobré jízdní vlastnosti, které přímo souvisejí s redukční dietou, kterou ji naordinovali japonští inženýři. Jízdní vlastnosti jsou v případě Mazdy2 opravdu příkladné – auto si nechá v zatáčkách hodně líbit (než se dostaví přirozená nedotáčivost), přímé řízení nabízí příkladnou zpětnou vazbu a rovněž pětistupňová manuální převodovka je velmi přesná.

Brzdy jsou ostré a dobře dávkovatelné. Tlumiče jsou naladěny malinko tvrději než je u malých aut obvyklé, takže na horším povrchu nerovnosti a hrboly pocítíte. Ale na dobré silnici s množstvím zatáček je Mazdu2 opravdu radost řídit.

Interiér je docela ponurý:. Interiér je docela ponurý, nicméně zážitky za volantem jsou mimořádné.foto: Novinky/Martin Žemlička

Ale i tak: ve třídě malých vozů jde – pokud jde o jízdní vlastnosti a řidičský prožitek - o jednoho z nejpovedenějších zástupců. Škoda jen pořizovací ceny, která v případě nejsilnějšího benzínového motoru a výbavy GT převyšuje 400 tisíc korun (na druhou stranu, v této výbavě máte všechno důležité a nic nemusíte dokupovat).

A mimochodem, označení GT je jen úlitba marketingovým šamanům – i přes nesporné kvality podvozku a řízení tohle auto nemá se sportovní povahou nic společného. To by těch koní pod kapotou muselo být o trochu více. A jsme si jisti, že výborný podvozek Mazdy2 by klidně snesl i dvousethlavé stádo.

Nová Mazda2 s nejvýkonnějším motorem dostala za název písmena GT - jde pouze o marketingový efekt, Gran Turismo rozhodně nečekejte.:. Nová Mazda2 s nejvýkonnějším motorem dostala za název písmena GT - jde pouze o marketingový efekt, Gran Turismo rozhodně nečekejte.foto: Novinky/Martin Žemlička

Vzadu méně místa pro hlavu

Po usednutí za volant potěší ergonomie i dílenské zpracování. Už při první jízdě intuitivně víte, kam sáhnout. Na druhou stranu je interiér kvůli množství černých plastů ponurý a ve třídě malých vozů určitě najdete mnohé, které mají hezčí interiér.

Jak je na tom „dvojka“ s prostorností? Vepředu není problém, vzadu ovšem není mnoho místa pro hlavu, tedy pokud měříte více než 180 centimetrů. Pak budete mít hlavu vraženou do stropu. Zavazadelník nepatří k největším (250 l) a má výše položenou nákladovou hranu.

Kufr není moc velký, má 250 litrů.:. Kufr není moc velký, nabízí 250 litrů.foto: Novinky/Martin Žemlička

Čiperná benzínová patnáctistovka

Benzínová patnáctistovka se ráda nechává vytáčet až k červenému poli, ve středních a vysokých otáčkách ze sebe dostává to nejlepší.

Tomu nahrává i kratší zpřevodování, které sice nabídne lepší zrychlení, ale při legální rychlosti na dálnici točí motor 4 000 otáček a to je hodně. Navíc v této rychlosti je motor už docela dost slyšet. Na šest litrů se dostanete jen s největším sebezapřením, spíše počítejte s osmi litry na sto.

Co dodat? Jestli uvažujete o autě typu Fabia, ale nepotřebujete velký kufr a na zadních sedadlech vozíte většinou děti, rozhodně doporučujeme vyzkoušet Mazdu2. Obzvlášť pokud rádi řídíte. A ještě něco, abyste nemysleli, že Mazda2 nabízí jen drahé verze: základní model s benzínovou třináctistovkou začíná na částce 269 900 korun.

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor:1498 ccm, čtyřválec, zážehový
Max. výkon:76 kW (103 k) při 6000 ot./min.
Max. točivý moment:137 Nm při 4000 ot./min.
0 - 100 km/h:10,4 s
Nejvyšší rychlost:188 km/h
Kombinovaná spotřeba:5,9 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:960 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:434 900 Kč