Když jsem testoval klasický hatchback Peugeotu 207, tak jsem si stěžoval například na prostor na hlavu na zadních sedadlech. To tady už je stížnostem konec, protože karoserie kombi znamená, že v tomto směru nebudou trpět ani dvoumetroví dlouháni.

Letem světem

Interiér přejdu velmi rychle, abych se moc neopakoval. Jedná se o celkem povedený design, kde jedinou výtku mám k chudému středovému tunelu. Tady bych ocenil o něco více designerské invence, když už auto vypadá tak elegantně.

Sedadla jsou pohodlná a ty tam jsou doby, kdy jsme si mohli stěžovat na krátké sedáky či opěradla. Také boční vedení se výrazně proti modelu 206 zlepšilo. Co do prostoru, tak i zde je cítit nárůst rozměrů karoserie. V kombi pak mizí již zmíněný nedostatek místa nad hlavou.

Kufry do kufru

To hlavní na tomto voze tedy je jeho zavazadelník. Ten musím vyhodnotit jako velmi dobře přístupný (a to i díky vyklápěcímu zadnímu okénku) a jako slušně skladný. Hluchá místa jsou vybavená zádržnými gumami, které jsou ideálním kompromisem. Nepřekáží, dá se roztáhnout a přitom udrží i těžší předměty.

Ale pozastavme se spolu nad objemem. Ten je podle tabulek v základním uspořádání 428 l, což je proti konkurenci spíš průměrná hodnota. Ne však proti v Česku nejprodávanějšímu vozu této třídy - Škodě Fabia Combi. Porovnáme-li 207 SW s novou generací mladoboleslavského výrobku, pak zjistíme, že Peugeot zaostává o hodně znatelných 52 litrů. Na dovolenou do zahraničí nebo při naložení kočárku je tato hodnota až kritická.

Ale kdybych měl vyzdvihnout pozitiva, tak ještě musím zmínit zcela rovnou podlahu po sklopení opěradel druhé řady nebo velmi nízký práh.

120 koní ve čtyřech řadách

Náš testovaný automobil byl vybaven zážehovým čtyřválcem o objemu 1,6 l s výkonem 88 kW. A abych pravdu řekl, takhle by měla vypadat šestnáctistovka, která pohání rodinný hatchback. Je tichá, má malou spotřebu a především táhne. Pokud jí srovnám se škodováckou obdobou, která leckdy působí, jako by měla nacpaný hadr do výfuku, tak z ní můžu být jedině nadšen.

Ceník napoví

Cena vozu není lidová. Musíme však mít na paměti, že jsme testovali slušně vybavené auto s prostorným interiérem a velmi dobrým motorem.

Základní cena vozu se zážehovou čtrnáctistovkou za 329 900 Kč ještě ujde. Náš agregát stojí od 410 900 Kč, což už je docela dost. Testovaná výbava Premium pak přihodí výbavu za dalších 80 000 Kč navrch. Jenže my měli ještě hlavové airbagy, automatickou klimatizaci, automatické spouštění stěračů, elektrické ovládání zadních oken... Prostě vůz stojí všeho všudy 531 900 Kč. Je to hodně, ale napočítejte si doplňkovou výbavu u Fabie a dojdete k hodně podobnému číslu. Takže nezbývá než se rozhodnout pro značku.

Technické údaje
Peugeot 207 SW 1.6 VTi Premium
Motor
Zdvihový objem1598 ccm
Max. výkon88 kW při 6000 ot./min
Max. točivý moment160 N.m při 4250 ot./min
Spotřeba (l na 100 km)
Město8,6
Mimo město5,0
Kombinace6,3
Výkony
Max. rychlost200km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod9,6 s 
Převodovka
pětistupňová manuální
Rozměry a objemy
Délka4149 mm
Šířka1748 mm
Výška1519 mm
Rozvor2540 mm
Objem zavazadelníku428/1433 l 
Provozní hmotnost1302 kg
Nárazové testy Euro NCAP
Ochrana posádky5/5
Ochrana dětí4/5
Ochrana chodců3/4
Ceny
Základní cena vozu329 900 Kč
Základní cena motorizace 410 900 Kč
Cena testovaného vozu
531 900 Kč