Hlavní obsah

Test Subaru Outback 2.5i LPG: několik velkých plus

Tohle auto není žádný drobeček. Je to pořádný kus plechu, netradiční techniky, solidnosti a dobře odvedené práce. Popravdě řečeno, po testu tohoto vozu není možné než sklonit hlavu před značkou, která dokáže něco takového nabízet.

Článek

Subaru Outback není nic jiného, než model Legacy se zvýšeným podvozkem a několika úpravami pro lepší průchod terénem. Ale auto neztratilo žádnou ze svých vlastností ani na silnici.

Kombík jako vystřižený

Subaru už pár generací dělá legacy kombi podobně - klasický tvar je doplněn zadními vlepenými skly. Vůz je tak pocitově mnohem designersky čistší a odlehčený. Přední dostala před nedávnem facelift, který se nám moc nelíbí. Maska s mohutným mřížováním je podle našeho názoru ošklivější, než klasický znak s křídly.

Uvnitř je vše na svém místě. Subaru nespoléhá na novoty - každá součást má své léty určené místo. Přístrojová deska tak není sice extra potěšením pro oko, ale zato má výborné ergonomické řešení. Automobil byl navíc vybaven senzorem tlaků v pneumatikách (umístěný nad zrcátkem) a blue-tooth sadou pro telefon. Takže nechybělo vážně nic.

Auto mělo také skleněnou střechu, která však omezuje místo pro hlavu na zadních sedadlech. Tenhle typ střechy prostě patří do vozu typu MPV a ne klasického kombi.

Zavazadlový prostor byl vždy slabinou vozu. Jeho základní objem 459 l vypadá sice celkem dobře, ale roletka je dost nízko, takže se sem moc věcí nevejde. Náš testovaný model měl navíc pohon na LPG, kdy nádrž je umístěná místo rezervy a ta je přesunuta do zavazadelníku. Pak něco namačkat do kufru opravdu těžký výkon.

Netradiční směr

Subaru se před lety vydalo celkem zajímavým směrem. Motory typu boxer opustili skoro všichni výrobci, jen Subaru na nich stále trvá. Výhody jsou jasné - nízké těžiště motoru a velký prostor pro všechny ostatní součásti nahoře na bloku. Ovšem nevýhody tu také jsou - celkem nevyvážený chod se však podařilo konstruktérům téměř zcela vymazat, takže jsme si nemohli stěžovat ani na hluk. Jen výkonu z 2,5litrového čtyřválce by mohlo být víc. 121 kW je sice dostatečné, ale podobných hodnot dnes dosahují i dvoulitry.

Ačkoli je vůz celkem těžký, agregát si s ním poradí výborně. Táhne plynule, ale nechá se s radostí vytáčet a jeho nejlepší kondice je kolem 4000 ot./min. Ovšem vysoké otáčky jsou znát na spotřebě - my měli 9,3 l na 100 km, ovšem v obou režimech paliva. Ano - jak jsme již zmínili, vůz byl vybaven i pohonem na LPG. Jízdu na plyn prakticky nepoznáte. Rozdíly jsou malé. Nejlépe je zjistíte při rozjezdu - pokud nesešlápnete plynový pedál, na benzín se vůz na rovině rozjede při puštění spojky plynule, s LPG chcípne. Tady je třeba trochu víc nacpat paliva do válců.

Vyšší, ale jistý

Ačkoli má outback světlou výšku 200 mm, na jízdních vlastnostech to není znát. Automobil jede jistě, příjemně a má opravdu skvělou chuť držet svou stopu. Může za to i symetrický pohon všech kol - asi vůbec nejlepší čtyřkolka na trhu. Její pomoc ocení i ti, kteří jezdí po klasické silnici. Například na rozbité silnici v zatáčce je znát, že kola se nedostávají do smyku a stále svým otáčením kontrolují směr a přitom tlačí svůj roh vozu do stopy.

V terénu pak je výhodou velká výška vozu, i když velký rozvor a především ohromné převisy karoserie nedovolí větší "divočiny". Auto zvládne polňačku, šotolinu, mělčí brod, vyjeté koleje, vysoké obrubníky... Na kluzkém terénu však chybí uzávěrky diferenciálů a především terénnější gumy.

Nikdy to nebylo levné

Testovaný automobil stojí v základní výbavě 899 800 Kč. Je to opravdu hodně, ale všichni zákazníci jdou do toho s vědomím, že si kupují automobil na doživotí. Testovaný vůz měl navíc přidanou nádrž na LPG (61 l), která zvedla akční rádius. Cena přestavby normálně bývá 64 800 Kč, ale v současné akční nabídce je jen za 23 800 Kč. A to je solidní, pokud si spočítáme nižší náklady na provoz.

Technické údaje
Subaru Outback 2.5i LPG
Motor
Zdvihový objem2457 ccm
Max. výkon121 kW při 5600 ot./min
Max. točivý moment226 N.m při 4400 ot./min
Spotřeba (l na 100 km)
Město12,2
Mimo město7,0
Kombinace8,9
Výkony
Max. rychlost198 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod9,8 s
Převodovka
pětistupňová manuální
Rozměry a objemy
Délka4730 mm
Šířka1770 mm
Výška1545 mm
Rozvor2670 mm
Objem zavazadelníku459/1649 l
Provozní hmotnost1505 kg
Ceny
Základní cena vozu899 800 Kč
Cena testovaného vozu923 600 Kč

Reklama

Související témata:

Související články

Test Subaru B9 Tribeca: zaoceánský parník

Na Subaru B9 Tribeca jsme se těšili. Tohle auto konečně není polovičatým řešením mezi SUV a kombi, takže by svým super pohonem všech kol mohlo být velmi...

Test Subaru Impreza 1.5 R kombi: dobrý základ

Proč testovat automobil, jehož dny jsou sečteny? Proč si číst o automobilu, který nemá ani perfektní dynamiku soutěžáku STI, ani dravost silničního WRX? Možná...

Výběr článků

Načítám