Malý Mitsubishi Colt je na našem trhu prodáván ve třech variantách. Základní je pětidveřový hatchback, sportovní třídveřová verze CZT (námi testovaná) a kupé-kabriolet CZC. Všechny nabízí proti předchozím generacím trochu sportovnější a mladistvější vzhled i jízdní vlastnosti. Malý bonbónek navíc sdílí podvozkové komponenty se Smartem Forfour.

Tři lidi a basa piv

V našem třídveřovém modelu je trochu méně místa než v rodinnějším pětidvéřáku. Přední sedadla jsou výrazně sportovní s perfektním vedením na sedáku i v bederní části. Poskytují ve všech směrech velmi slušný prostor. Zato na zadních sedadlech se moc místa nenajde. Lavice je sice posuvná, ale najít ideální kompromis mezi malým zavazadelníkem (235 l) a místem pro cestující je velmi těžký. Zvlášť, když vpředu sedí pořádně urostlý Čech s větší potřebou místa. Dozadu se pak posadí dva lidi jen těžce a do zavazadelníku se vejde tak maximálně basa piv.

Z malého velký výkon

Kupé CZT má za přední maskou schovaný patnáctistovkový motor. Ten by byl jistě velmi slušným k tak malému automobilu, jenže... Stříbrný kryt a písmena na něm nám říkají, že technici k němu připravili nucené umělé dýchání, které mu srdce rozbuší hodně rychle.

Výkon 110 kW vrcholí v 6000 ot./min a slušný točivý moment 210 N.m je k dispozici až v 3500 ot./min. Z těchto čísel si každý čtenář lehce odvodí, že plyn bude muset "lechtat" trochu víc. Až do dvou tisíc otáček není o čem mluvit. Pak ale najednou začne umělé dýchání fungovat, válce se nadmou a další dva tisíce otáček jsou ideální pro jízdu. Pětistupňová převodovka by chtěla na dálnici ještě asi jeden stupeň víc, ale zase se člověk cítí sportovně, když mu vpředu motor točí a levý pruh se  před vámi uvolňuje.

Motokára s elektroposilovačem

Malé vozítko znamená také motokárové jízdní vlastnosti. Delší rozvor by dal vozu mnohem větší jistotu, ale zase by mu zrušil radost z možnosti hraní si se zadní nápravou. Největším problémem se nám tak zdá posilovač řízení. Ten je moderně elektrický, což znamená, že od kol není téměř žádná odezva. Když se ubere plyn, vozidlo se nepříjemně zavlní, při sešlápnutí pedálu naplno zase začne volant v rukou ošklivě poskakovat. Ale stačí si na to zvyknout a předpokládat, že v každé zatáčce se objeví tyhle problémy a vozidlo se stane hračkou v rukou dospěláka.

A jak to s ním tedy je?

Tohle auto je opravdu slušný vánoční dárek. Kdo by ho dostal, měl by z něj skutečnou radost. Nabídne solidní výkon, výborné brzdy a vyztužený (nikoliv však zuby vyrážející) podvozek. K nevýhodám patří již zmíněné řízení, občas nepřesná převodovka a méně místa pro rodinu. Jenže kdo by si do takového auta bral rodinu, že?

Půl mega

Cena vozu není na vánoční dárek zrovna obvyklá. Na testovaný vůz by rodina musela složit celkem 501 690 Kč. To je cena o něco nižší, než má například Ford Fiesta ST, ale zase vyšší než u dalšího protivníka Seatu Ibiza FR.

Technické údaje
Mitsubishi Colt CZT
Motor
Zdvihový objem 1468 ccm
Max. výkon 110 kW při 6000 ot./min
Max. točivý moment 210 N.m při 3500 ot./min
Spotřeba (l na 100 km)
Město 8,6
Mimo město 5,7
Kombinace 6,8
Výkony
Max. rychlost 210 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 8,0 s 
Převodovka
pětistupňová manuální
Rozměry a objemy
Délka 3810 mm
Šířka 1695 mm
Výška 1520 mm
Rozvor 2500 mm
Objem zavazadelníku 235/760 l 
Provozní hmotnost 1130 kg
Nárazové testy Euro NCAP
Ochrana posádky 4/5
Ochrana dětí 3/5
Ochrana chodců 1/4
Ceny
Základní cena vozu 494 900 Kč
Cena testovaného vozu 501 690 Kč