Hlavní obsah

Jaguar XF: další divoká šelma

Jaguar po velmi pěkném kupé XK pokračuje s nabídkou vozů, které by měly zaujmout více zákazníků, než jen otylé šedesátníky se zlatými hodinkami, jak tomu bylo doposud. Jaguar XF je opravdu parádní kousek moderního designu a zároveň i slušná porce vrcholné techniky.

Jaguar XF: další divoká šelma

Jaguar na voze dlouho pracoval. Už si nemohl dovolit další kvalitativní a technický průšvih, který by zcela určitě firmu uvrhl do naprosté zkázy. Všechno, co se teď na silnicích objeví nového prostě musí být prvotřídní, jinak bude Jaguar v koncích, a to i s případným novým majitelem.

Model XF vychází z konceptu C-XF a musíme s povděkem kvitovat, že sériová verze je stejně tak pěkná, jak studie. Předlouhá karoserie má dynamicky svažující se střechu, takže očekávejme, že Mercedes-Benz CLS dostane opravdu tvrdého soupeře. Doufejme však, že u Jaguaru dbali také na to, aby vyšší Evropané nemuseli vzadu jezdit s předkloněnou hlavou.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

To nejkrásnější na voze je podle nás jeho záď. Úzká horizontální světla do kterých zasahuje stříbrný pás s názvem auta vypadají jak s modelů Aston Martin (schválně srovnejte s modelem DB9S). Dynamická přední maska však nezůstává pozadu a ani oblouček na světlometech nemůžeme označit za "korejský" výstřelek.

Lahůdkový je také výdech vzduchu z motoru. Za předními blatníky nebylo zrovna moc místa, ale designéři si s tímto prostorem poradili opravdu parádně.

Uvnitř zaujme mnohem jednodušší vzhledová linie přístrojové desky a absence řadicí páky automatické  převodovky. Tu nahrazuje otočný ovladač zasouvatelný do středového tunelu a voliče pod volantem.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Automobil bude v nabídce se čtveřicí motorů. Nejslabší bude vznětový šestiválec o objemu 2,7 l s výkonem 154 kW, zájemci o silnější agregát si pak budou muset pořídit třílitrový šestiválec (179 kW). Dalším v řadě je vidlicový osmiválec o objemu 4,2 l , jehož výkon bude hned ve dvou verzích. Tradičně se bude jednat o atmosférickou verzi (224 kW) a s kompresorem (313 kW).

O dobré jízdní vlastnosti se bude starat výborný podvozek, jehož základ je převzatý z modelu S-Type. Přední dvojitý lichoběžník a zadní víceprvkový závěs společně s supermoderními materiály (hliník, hořčík) jistě dají vozu jistotu na silnicích ve stylu sportovního vozu.

Anketa
Ohodnoťte známkou design vozu Jaguar XF.
1
68.1 %
2
17.9 %
3
6.7 %
4
1.7 %
5
5.6 %
Celkem hlasovalo 526 čtenářů.
yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků