Popravdě řečeno, je v názvech tohoto výrobce strašný zmatek. Automobilka Shuan Huang je totiž čínský název, který je v Evropě prezentován jako Martin Motors u modelu CEO, Jonway u modelu UFO. Evropský dovozce se pak jmenuje China Automobile Deutschland (sídlí v Mnichově). Abychom v tom udělali pořádek, budeme vozy označovat původním jménem Shuan Huang.

Toyota asi vyletí z kůže

Dovozce představil na frankfurtském autosalonu dva modely UFO a CEO, které byly ohromným překvapením. Shuan Huang totiž při velkém skandálu okolo plagiátu malého smartu oznámil, že na autosalon jej stejně přiveze, ale bude chybět další model CEO, na který si zase brousí zuby právníci od BMW.

:. Spousta lidí se na stánku China Automobile nevěřícně zastavila u modelu CEO, který až na přední část vypadá jako BMW X5. (Foto: Novinky/Jan Čech. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)

Ovšem nakonec to dopadlo úplně jinak. Shuan Huang přivezl CEO a k tomu ještě model UFO, který je do detailu okopírovaná Toyota RAV4. Podobnost je tak očividná, že mnozí návštěvníci se ptali, zda to není licenční výroba. Není.

:. Tak schválně - najdete deset rozdílů mezi Shuan Huang UFO (na obrázku) a Toyotou RAV4? (Foto: Novinky/Jan Čech. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)

BMW už připravuje žalobu

BMW už připravuje právní kroky proti této značce, Toyota se zatím nevyjádřila. Silný tlak na vystavovatele však udělalo BMW, takže to vypadá, že pořadatel výstavy asi značku z výstavy "vykopne". Ve čtvrtek se výstava otevřela pro veřejnost, což je trnem v oku BMW - novináři si uvědomují nebezpečnost a stejně jako my se nad plagiátorstvím podivují a odsuzují ho.

Nepoučení lidé by však mohli v obou automobilech skutečně vidět licenční výrobu. A kdyby si srovnali ceníky všech značek, tak by zjistili, že čínská verze jim vyjde finančně lépe. UFO stojí od 449 000 Kč, CEO pak od 739 000 Kč. Jenže je otázka za jakou kvalitu. Crashtesty Landwindu a Brilliance BS6 nedopadly zrovna pozitivně a nelze předpokládat, že na tom Shuan Huang bude o něco lépe.

Poprvé na českém trhu

V pátek přineseme podrobné informace o obou u nás v budoucnu nabízených vozidlech včetně technických specifikací a výbav.

Zda čínské automobilky u nás uspějí, zatím nevíme. Podle prvních náznaků by mohli do koupě jít ti, kteří přemýšlejí o co nejlevnějším voze. Pro koupi hovoří cena vozu.  Ovšem servis pouze v Praze (při opravě doma se ztrácí záruka), kvalita na úrovni slušně ojetého vozu a možná bezpečnostní rizika jsou zase silné argumenty proti.