Článek
Jaguar na voze dlouho pracoval. Už si nemohl dovolit další kvalitativní a technický průšvih, který by zcela určitě firmu uvrhl do naprosté zkázy. Všechno, co se teď na silnicích objeví nového prostě musí být prvotřídní, jinak bude Jaguar v koncích, a to i s případným novým majitelem.
Model XF vychází z konceptu C-XF a musíme s povděkem kvitovat, že sériová verze je stejně tak pěkná, jak studie. Předlouhá karoserie má dynamicky svažující se střechu, takže očekávejme, že Mercedes-Benz CLS dostane opravdu tvrdého soupeře. Doufejme však, že u Jaguaru dbali také na to, aby vyšší Evropané nemuseli vzadu jezdit s předkloněnou hlavou.
:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.
To nejkrásnější na voze je podle nás jeho záď. Úzká horizontální světla do kterých zasahuje stříbrný pás s názvem auta vypadají jak s modelů Aston Martin (schválně srovnejte s modelem DB9S). Dynamická přední maska však nezůstává pozadu a ani oblouček na světlometech nemůžeme označit za "korejský" výstřelek.
Lahůdkový je také výdech vzduchu z motoru. Za předními blatníky nebylo zrovna moc místa, ale designéři si s tímto prostorem poradili opravdu parádně.
Uvnitř zaujme mnohem jednodušší vzhledová linie přístrojové desky a absence řadicí páky automatické převodovky. Tu nahrazuje otočný ovladač zasouvatelný do středového tunelu a voliče pod volantem.
:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.
Automobil bude v nabídce se čtveřicí motorů. Nejslabší bude vznětový šestiválec o objemu 2,7 l s výkonem 154 kW, zájemci o silnější agregát si pak budou muset pořídit třílitrový šestiválec (179 kW). Dalším v řadě je vidlicový osmiválec o objemu 4,2 l , jehož výkon bude hned ve dvou verzích. Tradičně se bude jednat o atmosférickou verzi (224 kW) a s kompresorem (313 kW).
O dobré jízdní vlastnosti se bude starat výborný podvozek, jehož základ je převzatý z modelu S-Type. Přední dvojitý lichoběžník a zadní víceprvkový závěs společně s supermoderními materiály (hliník, hořčík) jistě dají vozu jistotu na silnicích ve stylu sportovního vozu.