Tento koncept stojí na základu Peugeotu 308, ale společného s ním má asi jen přední část, něco z podvozku a základ motoru. Tohle auto totiž ukazuje, že Peugeot umí udělat celkem zajímavé kupé s parádním odlehčením a se slušným výkonem.

308 RC Z má velmi zajímavý tvar kapoty. Konstruktéři rozhodli pro tento tvar, protože je ideální pro obtékání vzduchu. To ještě vylepšuje speciálně tvarované zadní okno, které je vyrobené z ultralehkého polykarbonátu. Aby se kupé ještě víc odlehčilo, jsou oblouky střechy z hliníkových profilů, stejně jako další části karoserie.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Uvnitř najdeme přístrojovou desku převzatou ze sériového modelu, ale všude jinde už vídíme samé novoty. Za velkými sportovními předními sedadly jsou dvě malá nouzová. Sem se však už podle fotografií vejde asi jen dítě v sedačce a uspořádání 2+2 je spíš jen symbolické.

Pod přední kapotou je usazen již známý motor 1.6 THP. Jenže jeho původních 128 kW bylo změnou turbodmychadla a motormanagementu "vyhoněn" na 160 kW a točivý moment vrcholí na 280 N.m (při overboostu 300 N.m). Kupé pak podle informací zvládne zrychlení 0 - 100 km/h za 7 sekund a maximální rychlost je 235 km/h. Jenže když pojede vůz klidně, ustálenou devadesátkou, řekne si jen o 6,7 l paliva a přitom vyprodukuje pouhých 160 g/km CO2.

Pro zájemce jsme připravili sérii čtyř tapet na plochu počítače o rozměrech 1280 x 1024 px. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do nového okna v původní velikosti a následně si jej můžete stáhnout.