Autosalon ve Frankfurtu už nyní odhaluje první ze svých novinek a jednou z nich je i Volvo C30 s velmi nízkou spotřebou. Tento vůz sází na turbodieselový agregát o objemu 1,6 l s výkonem 77 kW. Nemá sice na sobě žádnou úpravu, ale změnou dalších komponent na voze se snížila spotřeba ze 4,9 na 4,5 l na 100 km a emise CO2 ze 129 g/km pod magickou hranici 120 g/km.

Hlavní podíl na tom má aerodynamika. Vůz byl upraven na všech stranách, nejvíce je to však znát na přední masce, která je nyní hladká bez vstupů chladicího vzduchu. Také vzadu najdeme velký difuzor pro lepší obtékání vzduchu a mnohem vetší spoiler. Jeho funkcí je usměrňovat proudnice za vozem, čímž sníží podtlak vyvolaný turbulentním prouděním.

Také zespodu vozu je vůz vybaven novými plechy, které zakryly motor i další komponenty. Zajímavá je na voze také instalace nových ráfků s upravenou aerodynamikou. Na nich jsou pak nasazeny pneumatiky s nízkým valivým odporem.

Technici také změnili leccos v mechanické části vozu. Především prošla úpravou převodovka, jejíž třetí, čtvrtý a pátý stupeň mají nové převodové číslo. Posilovač řízení v tomto spořivém modelu odebírá méně energie od motoru, čímž také přispívá ke snížení spotřeby.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Volvo ale ve své zprávě oznámilo, že plánuje další úpravy, a to celkem radikální. Jednak by se měli zaměřit na úpravy motoru (časování ventilů, dopravní účinnost), zavedení přímého vstřiku benzínu do zážehových motorů a také úpravy převodovek. Například bude nasazena nová převodovka Powershift od Fordu, která je vlastně obdobou dvouspojkové DSG od Volkswagenu. Ta by měla snížit spotřebu proti klasickému automatu o dalších 8 procent.