Hlavní obsah
Scala v modrém laku Race a s příplatkovým prosklením zádě. Foto: Milan Lažanský, Právo

Zákazníci Škody chtějí modrou Scalu s prosklenou zádí, Kamiq raději stříbrný s většími koly

Podle údajů automobilky z Mladé Boleslavi nejvíce zákazníků volí modrý lak Race v případě hatchbacku Scala, pro crossover Kamiq je nejoblíbenější šedá Quartz. Zcela nové typy vozů si k sobě vážou také specifické volby příplatků.

Scala v modrém laku Race a s příplatkovým prosklením zádě. Foto: Milan Lažanský, Právo
Zákazníci Škody chtějí modrou Scalu s prosklenou zádí, Kamiq raději stříbrný s většími koly

Škoda v minulém roce naplno vstoupila do dvou dosud neprobádaných vod. Zatímco Scala je prvním plnohodnotným hatchbackem nižší střední třídy, příbuzný Kamiq je zase prvotinou v nabitém segmentu městských crossoverů.

Mladoboleslavští se podělili o statistiky verzí dosud prodaných vozů, což dává příležitost nahlédnout do vkusu průměrného zákazníka.

Favoritem je modrá a šedá

Celkem 17,4 procenta všech vozů Scala, vyrobených v roce 2019, bylo lakováno v odstínu modrá Race. Je to tak nejprodávanější barva laku.

U tohoto kompaktního hatchbacku tak odsunul na druhé místo metalický odstín šedá Quarz s 15,5 procenty a černou Magic se 14,7 procenty na místo třetí. Pro jeden z deseti metalických laků se rozhodlo 74,6 procenta zákazníků modelu Scala a 25,4 procenta zákazníků se rozhodlo pro jednu ze čtyř nemetalických barev.

Takto vypadá statisticky nejoblíbenější konfigurace Škody Kamiq - šedý lak Quartz v kombinaci se sedmnáctipalcovými disky kol Braga.

Foto: Konfigurátor Škoda Auto

V případě Kamiqu byly loni v kurzu šedé odstíny. S podílem 16,1 procenta byla nejoblíbenějším odstínem laku metalíza šedá Quarz, černá Magic s perleťovým efektem se s 13,6 procenty umístila na druhém místě a bílá, rovněž perleťová, Moon na místě třetím s 12,2 procenty.

Celkový podíl vozů s metalickým lakem činil 78,2 procenta. Metalíza šedá Quarz a nemetalická šedá Steel (6,5 procenta) společně představují 22,6 procenta, šedá je tak nejoblíbenějším odstínem modelové řady Kamiq před bílou (celkem 20,6 procenta).

Právě Kamiq tak kopíruje evropský trend. Podle globální studie nejoblíbenějších barev automobilů, kterou výrobce laků Axalta vypracovává od roku 1953, byla šedá v roce 2019 s podílem 24 procent vůbec poprvé nejčastěji zvolenou barvou na starém kontinentě. Doposud nejoblíbenější bílá dosáhla podílu 23 procent a byla tak odsunuta na druhé místo.

Chudé výbavy už tolik netáhnou

Obecným trendem v autoprůmyslu je také fakt, že zákazníci už se tolik nezajímají o základní ochuzené výbavy. Platí to i v případě kompaktních škodovek, u kterých se extrémně „oholených” variant typu Junior, jako u první Fabie, nejspíš nedočkáme.

Hatchback Scala vypadá s prosklenou zádí mnohem lépe než s lakovanou částí. Ani proto nepřekvapí, že i když je paket Emotion příplatkem 17 tisíc korun i ve vyšší výbavě Style, volí jej 57 procent zákazníků.

LED světlomety jsou oblíbeným prvkem výbavy.

Foto: Milan Lažanský, Právo

V případě Kamiqu je rovněž oblíbeným příplatkem designový prvek, a sice větší disky kol. SUV zkrátka vypadá vždy lépe s většími koly, na sedmnáctipalcových discích sjel z linky každý druhý Kamiq, téměř čtvrtina zákazníků se rozhodla pro osmnáctipalcová kola. U Scaly jsou nejoblíbenější disky o palec menší.

Ani světelná technika nezůstávala opomenuta. Adaptivní full LED světlomety mělo 45 procent vozů Scala. V případě Kamiqu dosáhla tato verze světlometů včetně dynamických předních blinkrů podílu přesně 50 procent. Zadními full LED svítilnami s dynamickými blinkry disponovaly zhruba dvě třetiny všech prodaných vozů těchto modelových řad.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků