Hlavní obsah

Volkswagen odtajnil nový golf, sedmou generaci svého klíčového modelu

Novinky, maž
Aktualizováno

Volkswagen ukázal sedmou generaci modelu Golf. Na vzhledu se příliš věcí nezměnilo, mnoho odlišností naopak najdete pod kapotou. Nový golf postavený na koncernové platformě MQB se v Česku začne prodávat na přelomu října a listopadu.

Foto: VW

VW Golf, sedmá generace (2012)

Článek

Kdo čekal výrazně jiný vzhled, nedočkal se. V pořadí sedmá generace golfu vypadá pořád velmi podobně jako „šestka“ či „pětka“. Tvary jsou nyní ostřeji řezané, jinak nepřinášejí z pohledu designu nic moc zajímavého. Ale o vzhled u golfu až tolik nejde, konzervativně pojaté auto nikdy nebylo určeno ke sbírání trofejí za vnější design, důležité jsou jízdní vlastnosti a praktičnost, kterou golf nabízel – a jak vidno bude nabízet i nadále.

Sedmý golf narostl ve všech směrech kromě výšky; nyní je o 28 mm nižší (1542 mm), což samo o sobě zlepšilo aerodynamiku a snížilo spotřebu paliva (otázkou je, zda neutrpěl prostor pro hlavy cestujících, ale troufáme si tipnout, že bude stejný).

Foto: VW

VW Golf VII (2012)

Foto: VW

VW Golf, sedmá generace (2012)

Podstatné a chvályhodné je, že nový golf, postavený na nové platformě MQB (bude na ní „jezdit“ i nová octavia), je až o sto (!) kilogramů lehčí, což se podepíše na jízdních vlastnostech i spotřebě.

V řeči čísel nový golf narostl do délky o 56 mm (4255 mm), je o 13 mm širší (1977 mm) a má o 59 mm delší rozvor náprav (2637 mm). Zavazadlový prostor nabídne nyní o 30 litrů více, tj. 380 litrů. Podvozek je založen na klasických vzpěrách McPherson, vzadu je víceprvkové zavěšení.

Další potvrzené verze 7. generace golfu
4Motion (4x4): konec 2012
GTD, GTI, Variant (kombi): polovina 2013
Golf R: konec 2013
e-Golf (elektrický): konec 2013
Golf+: 1. polovina roku 2014
Plug-in Hybrid: 2014

Novinkou je dotykový displej (v sériové výbavě všech modelů) a přepracované informační a zábavní systémy. Technickou zajímavostí je displej, který reaguje na pohyby ruky snímané senzorem (ovládání pohybem připomíná chytré telefony typu iPhone). Ten ale nebude v základu, zákazníci za něj budou připlácet.

Foto: Novinky

Z tohoto pohledu je evidentní, že Volkswagen chce u golfu zachovat víceméně stejné tvary. Vlevo minulá, vpravo sedmá generace.

Foto: VW

VW Golf VII (2012)

Zatím čtyři motory, bude i GTI

Základem nynější nabídky motorizací je agregát 1.2 TSI 63 kW (85 k) s průměrnou spotřebou 4,9 l/100 km. Silnější čtrnáctistovka nabídne vypínání válců, výkon 140 koní (103 kW) a spotřebu o 0,1 l paliva nižší než 1.2 TSI.

Vznětové motory zahrnují dva agregáty: 1.6 TDI - 77 kW (105 k) s nejnižší spotřebou 3,8 l/100 km. Silnější dvoulitr nabídne výkon 150 k (110 kW) a spotřebu paliva 4,1 l. Standardem pro všechny motorizace je v případě konvenčních motorů kontroverzní systém start/stop.

Foto: VW

VW Golf: všech sedm generací pohromadě.

V budoucnu nabídku pro golf doplní verze s pohonem všech čtyř kol, sportovní verze GTI a praktičtější kombi. To ale ještě několik měsíců potrvá, důležité je vědět, že na přelomu října a listopadu se nový golf začne prodávat v Česku. Ceník zatím importér nezveřejnil, podle informací Novinek bude cena začínat pod hranicí 350 tisíc korun.

Foto: VW

První Volkswagen GOlf (1974): 38 let, 29,13 miliónu prodaných exemplářů.

Foto: VW

VW Golf, sedmá generace (2012)

Anketa

Vyhovuje vám, že vzhled VW Golf se příliš nezměnil?
Ano
78,8 %
Ne
21,2 %
Celkem hlasovalo 7183 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám