Hlavní obsah

Volkswagen I. D. Vizzion je předzvěstí velkého autonomního sedanu

I. D. Vizzion má více 306 koní, čtyřkolku a baterie v podlaze, ale i rozpoznávaní obličeje uživatele nebo ovládání pomocí upravené reality. Koncept se v Ženevě ukázal s velmi prostorným interiérem a tlustým kobercem na podlaze.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Volkswagen I. D. Vizzion jsme si mohli zblízka prohlédnout na VW Night v předvečer ženevského autosalonu.

Článek

VW Night, událost konaná koncernem Volkswagen v předvečer ženevského autosalonu, představila nového člena rodiny I. D., pojmenovaného Vizzion. Tento čtyřdveřový vůz má být komfortním křižníkem, který jezdí - jak jinak - na elektřinu a plně autonomně. Interiér vůbec není vybaven volantem či pedály. [celá zpráva]

Koncept předpovídá příchod prémiového sedanu Volkswagen příští generace. Na trhu má být nejpozději v roce 2022, po třech již dříve představených konceptech rodiny I. D. Všechny budou elektrické, samozřejmě včetně Vizzionu.

Foto: Volkswagen

Volkswagen I. D. Vizzion

V Ženevě se představil poměrně velký vůz - na délku má 5 163 mm, na šířku 1 947 mm. Protože „řidič” nepotřebuje dosáhnout na volant, palubní deska je odsunuta velmi daleko dopředu. Vytváří to dojem opravdu prostorného vozu.

A koneckonců, ani na zadních sedačkách nebudou cestující co do prostoru strádat. Všimněte si také šedého koberce. Má extra dlouhý vlas a na dotek ruky i vnoření nohou je velmi příjemný.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Volkswagen I. D. Vizzion v Ženevě

Bude snadné ho sdílet s rodinou a přáteli

Až bude I. D. Vizzion ve své produkční verzi na trhu, vlastnictví vozu nemá být jedinou možností, jak se k němu dostat, Je připraven i na carsharing, a to přinejmenším v užším kruhu lidí.

Pomocí kamer v bocích auta pozná obličej člověka, který k němu přichází. Otevře mu dveře, nastaví sedačku, klimatizaci apod. podle preferencí tohoto konkrétního pasažéra. Ten se pak jen posadí dovnitř, zadá cíl do navigace a poveze se.

Foto: Volkswagen

Volkswagen I. D. Vizzion

Kde má displej? Virtuální, holografický, promítaný pomocí brýlí

Interakce s I. D. Vizzionem probíhá pomocí upravené reality. Podle tiskové zprávy se infotainment „stal hostitelem, virtuálním asistentem, který se dokáže učit a odpovídat empaticky”.

Jak to má vypadat, snad nejlépe ukážou fotky - před pasažéry na předních sedadlech vidíme virtuální obrazovky. Ty však nemají být součástí auta, nýbrž mají být promítané brýlemi Microsoft HoloLens. Pomoci „obrazovek” a gest budou cestující moci vůz ovládat.

Foto: Volkswagen

Volkswagen I. D. Vizzion

A samozřejmě, také budou moci např. sledovat filmy či číst noviny; připojení k internetu berte u takového auta jako samozřejmost. Volkswagen označuje fakt, že vůz nemá řidiče, za zlepšení svobody při jízdě - cestující budou moci odpočívat, komunikovat s okolním světem či pracovat.

Při uvedení na trh možná bude mít volant

Jak stojí i výše, produkční verze I. D. Vizzionu má na trh přijít v roce 2022, tedy za čtyři roky. Jestli však hned v tu dobu bude vůz možno ovládat pomocí upravené reality, a jestli to vůbec bude kompletně autonomní auto, není jisté.

Brožurka, kterou jsme na VW Night dostali, zmiňuje ovládání pomocí upravené reality jako výhled na rok 2030, a zcela autonomní řízení jako možnost od roku 2025. Chápeme-li to správně, v roce 2022 sice dostaneme moderní elektromobil, ale bude se ovládat volantem a tlačítky.

Foto: Volkswagen

Volkswagen I. D. Vizzion

Baterie jsou uloženy pod podlahou, což bude znamenat nízké těžiště a s tím i lepší jízdní stabilitu, podobně jako v případě vozů Tesla. Jejich kapacita je 111 kWh a dojezd na jedno nabití má být podle cyklu NEDC „až 665 kilometrů”, říká tisková zpráva.

Jak už víme, I. D. Vizzion je elektrická čtyřkolka - přední nápravu pohání elektromotor o výkonu 102 koní, vzadu je elektromotor o 204 koních. Kombinovaný výkon systému Volkswagen uvádí jako součet těchto hodnot, tj. 306 koní, což má stačit ke zrychlení na stovku za 6,3 vteřiny.

Foto: Volkswagen

Volkswagen I. D. Vizzion

Reklama

Výběr článků

Načítám