Článek
Tenhle vůz postavila Carrozzeria Fontana na přání italského závodníka a dědice textilního koncernu Giannina Marzotta. Ten chtěl něco unikátního, něco jedinečného a něco svého. A to tehdy podle něj Ferrari nenabízelo.
A tak Carrozzeria Fontana vzala základ z Ferrari 166 MM a dala do něj motor V12 6,2 l z 212 Export. To vše zakryla speciální duralovou konstrukcí karoserie, která byla speciálním přáním majitele. Tahle tehdy nová slitina oceli, mědi, hořčíku a manganu byla ve své době hodně populární.
Výsledek byl celkem vtipný a Marzotta se s vozem postavil na start závodu Mille Miglia v roce 1951. Odstoupil pro technické problémy, ale o pár měsíců později se vrátil na soutěž Coppa della Toscana, kde vyhrál.
Od roku 1986 nebylo o tomhle voze vlastně nic známo. Majitel s ním nikam nejezdil, nikde ho nevystavoval, až na jedinou výjimku – krátké zápůjčky pro museum Enzo Ferrari. Teď je auto k vidění na Rétromobile v Paříži a v srpnu přijede do amerického Monterey.
Tady ho v aukci vydraží světoznámá aukční síň RM Sotheby´s. Odhadovaná cena je 5,5 miliónů dolarů, tedy asi 140 miliónů korun.