Hlavní obsah

Toyota ukázala hypersport pro Le Mans, bude muset postavit i silniční verzi

Novinky, Milan Lažanský

Japonská automobilka v rámci víkendového závodu 24 hodin Le Mans, který potřetí za sebou ovládla, ukázala v předpremiéře částečně maskovaný vůz GR Super Sport. V příštím ročníku bude závodit v nové kategorii hypersportů, díky čemuž musí vzniknout minimálně 20 kusů příbuzného modelu schváleného pro silniční provoz.

Toyota GR Super SportVideo: Toyota Gazoo Racing

 
Článek

Již v příštím roce se na start slavné 24hodinovky postaví vozy třídy Hypercars. Regule vyžadují homologační silniční odnož, minimálně ve dvaceti kusech. To se týká i nové Toyoty GR Super Sport.

Pravidla kategorie umožní jak závodně vylepšené verze silničních hyperaut, tak prototypy na míru. Hybridní systémy vozů, navržené tak, aby poskytovaly značnou technickou svobodu, umožní elektromotory s výkonem 268 koní na přední nápravě automobilů, a tedy pohon všech kol. Automobily nabídnou celkový výkon 670 koní s minimální hmotností 1100 kg.

Neobvyklý pohled. Nadšenec umístil kameru do sání extrémně výkonného motoru

AutoMoto

Toyota naposledy podrobně popsala koncept GT Super Sport v loňském roce, před dokončením pravidel. Tehdy uvedla, že vůz je vyvíjen s hybridním pohonem složeným z dvakrát přeplňovaného vidlicového šestiválce a elektromotoru o systémovém výkonu 986 koní, aby odpovídal původně plánovanému maximálnímu výkonu vozů kategorie Hypercar.

Není známo, zda si Toyota udrží tento údaj pro silniční GR Super Sport, nebo jej srovná s maximem 670 koní pro závodní auto.

Test Toyoty Corolla TS GR Sport: Všeuměl bez kompromisů

Testy

Stroje pro novou třídu staví také závodní týmy ByKolles a Glickenhaus. O rok později, v roce 2022, se na start v nové kategorii objeví také Peugeot, který definitivně potvrdil svůj vstup minulý týden. Zájem o šampionát už dříve nastínily i další automobilky jako Lamborghini či McLaren. Svůj záměr odložil Aston Martin.

Nová třída hypersportů vznikla kvůli snížení nákladů na vývoj a provoz ve srovnání s prototypy třídy LMP1. Vozy smějí mít na délku maximálně 4650 mm, aktivní aerodynamika je zakázána, stejně jako viditelné prvky zavěšení.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám