Hlavní obsah

Test Moto Guzzi 1200 Sport: kdo hledá, najde

Novinky, Martin Machala (Autor je redaktorem Světa motorů)

Nechcete japonský motocykl a toužíte po něčem osobitějším? Zkuste italský Moto Guzzi 1200 Sport - pěkný naháč, ketrý dokáže nabídnout i charakteristiky cesťáku či adrenalin sporťáku.

Článek

Tradiční italská značka uvádí jednu novinku za druhou. My jsme testovali překrásný naháč 1200 Sport, jenž tu nedávno stránkami prošel coby "hot news". [celá zpráva]

Kočička k pohledání

Italské motorky vždy vynikaly nádherným designem, výjimkou není ani Moto Guzzi 1200 Sport. A že vám tento stroj něco připomíná? Aby ne, vždyť technicky vychází z úspěšné cestovní Brevy, s níž sdílí nejen techniku, ale také základní linie. Sportka je však díky většímu motoru a kapotáži mohutnější. Nám se líbila hlavně v působivé červené barvě.

I když to nevypadá, tahle motorka v pohodě sveze dva. Kryt nad sedačkou spolujezdce můžete jednoduše odšroubovat a z Moto Guzzi 1200 Sport je rázem pohodlný cesťák. Že přeháníme? Ani ne, sedačka se totiž shoduje s Brevou. Ve vyšších rychlostech byl nečekaně účinným pomocníkem na pohled skromný štítek.

Čitelnější by mohly být přístroje, hlavně s rychloměrem jsme měli problém.

Motorová symfonie

Dvouventilový dvouválec rozhodně není výkřikem nejmodernější techniky, ale v modelu 1200 Sport opravdu stojí za to. V Mandelle del Lario z něj dostali 95 koní, a to bohatě stačí na to, abyste si v sedle této guzziny pořádně užili. Je to málo? V tom případě sáhněte po sportovním kitu za 41 525 Kč, který zvýší výkon na 105 koní. I bez něj je ale zátah suverénní. Nejvíce nás ale dostal zvuk motoru. Kdo neslyšel, nepochopí.

Až na občasné komplikace s jedničkou musíme pochválit i práci převodovky.

Sportovní nebo cestovní?

Když jsme se poprvé svezli s Brevou, vysloveně nadšeni jsme byli z velmi vyváženého podvozku. Ten nám dělal radost i v případě 1200 Sport. Naladění bylo samozřejmě v porovnání s Brevou o kousek tvrdší, i tak jsme se ani ve městě nemuseli bát nečekaných výmolů nebo kanálů.

Kdo chce protahovat zatáčky, pro toho sportka moc není. Ne že by tady ztrácela jistotu, 229 kg bez náplní už ale dá jezdci zabrat. Štíhlé superbiky se na řezání okresek hodí víc, sportka je pořád spíše pohodovým naháčem, který přidává trochu sportovního charakteru.

Výborně pracovaly brzdy Brembo, přední s atypickým designem. Prodává se i ve verze s ABS.

Žádná láce

Moto Guzzi 1200 Sport vám poskytne to co málokterá motorka. Je jenom dobře, že v záplavě japonských motocyklů se čas od času objeví stroj, který umí chytit za srdce. A že je drahá? Tak už to u Moto Guzzi chodí. Za 339 000 Kč ale dostanete kopec zábavy.

Technické údaje
Motorvidlicový dvouválec
Chlazenívzduchem
Rozvod/počet ventilůOHV/4
Vrtání a zdvih95 x 81 mm
Zdvihový objem1151 ccm
Největší výkon70 kW při 7800 ot./min
Točivý moment100 N.m při 6000 ot./min
Převodovkašestistupňová
Sekundární převodkloubový hřídel
Zdvihy kol P/Z120/140 mm
Brzdykotoučové
Rozvor kol1485 mm
Výška sedla800 mm
Vnější rozměry2195 x 840 x 1160 mm
Hmotnost (bez nápní)229 kg
Objem nádrže23 l
Cena339 000 Kč

Reklama

Související témata:

Související články

Moto: Moto Guzzi 1200 Sport

Tradiční značka Moto Guzzi nebyla ještě před pár lety zrovna ve formě, teď chrlí jednu novinku za druhou. Pro vyznavače rychlejšího svezení připravili...

Výběr článků

Načítám