Článek
Tradiční italská značka uvádí jednu novinku za druhou. My jsme testovali překrásný naháč 1200 Sport, jenž tu nedávno stránkami prošel coby "hot news". [celá zpráva]
Kočička k pohledání
Italské motorky vždy vynikaly nádherným designem, výjimkou není ani Moto Guzzi 1200 Sport. A že vám tento stroj něco připomíná? Aby ne, vždyť technicky vychází z úspěšné cestovní Brevy, s níž sdílí nejen techniku, ale také základní linie. Sportka je však díky většímu motoru a kapotáži mohutnější. Nám se líbila hlavně v působivé červené barvě.
I když to nevypadá, tahle motorka v pohodě sveze dva. Kryt nad sedačkou spolujezdce můžete jednoduše odšroubovat a z Moto Guzzi 1200 Sport je rázem pohodlný cesťák. Že přeháníme? Ani ne, sedačka se totiž shoduje s Brevou. Ve vyšších rychlostech byl nečekaně účinným pomocníkem na pohled skromný štítek.
Čitelnější by mohly být přístroje, hlavně s rychloměrem jsme měli problém.
Motorová symfonie
Dvouventilový dvouválec rozhodně není výkřikem nejmodernější techniky, ale v modelu 1200 Sport opravdu stojí za to. V Mandelle del Lario z něj dostali 95 koní, a to bohatě stačí na to, abyste si v sedle této guzziny pořádně užili. Je to málo? V tom případě sáhněte po sportovním kitu za 41 525 Kč, který zvýší výkon na 105 koní. I bez něj je ale zátah suverénní. Nejvíce nás ale dostal zvuk motoru. Kdo neslyšel, nepochopí.
Až na občasné komplikace s jedničkou musíme pochválit i práci převodovky.
Sportovní nebo cestovní?
Když jsme se poprvé svezli s Brevou, vysloveně nadšeni jsme byli z velmi vyváženého podvozku. Ten nám dělal radost i v případě 1200 Sport. Naladění bylo samozřejmě v porovnání s Brevou o kousek tvrdší, i tak jsme se ani ve městě nemuseli bát nečekaných výmolů nebo kanálů.
Kdo chce protahovat zatáčky, pro toho sportka moc není. Ne že by tady ztrácela jistotu, 229 kg bez náplní už ale dá jezdci zabrat. Štíhlé superbiky se na řezání okresek hodí víc, sportka je pořád spíše pohodovým naháčem, který přidává trochu sportovního charakteru.
Výborně pracovaly brzdy Brembo, přední s atypickým designem. Prodává se i ve verze s ABS.
Žádná láce
Moto Guzzi 1200 Sport vám poskytne to co málokterá motorka. Je jenom dobře, že v záplavě japonských motocyklů se čas od času objeví stroj, který umí chytit za srdce. A že je drahá? Tak už to u Moto Guzzi chodí. Za 339 000 Kč ale dostanete kopec zábavy.
Technické údaje | |
Motor | vidlicový dvouválec |
Chlazení | vzduchem |
Rozvod/počet ventilů | OHV/4 |
Vrtání a zdvih | 95 x 81 mm |
Zdvihový objem | 1151 ccm |
Největší výkon | 70 kW při 7800 ot./min |
Točivý moment | 100 N.m při 6000 ot./min |
Převodovka | šestistupňová |
Sekundární převod | kloubový hřídel |
Zdvihy kol P/Z | 120/140 mm |
Brzdy | kotoučové |
Rozvor kol | 1485 mm |
Výška sedla | 800 mm |
Vnější rozměry | 2195 x 840 x 1160 mm |
Hmotnost (bez nápní) | 229 kg |
Objem nádrže | 23 l |
Cena | 339 000 Kč |