Hlavní obsah

Test Chevroletu Aveo 1.2: Chevy pod 300 tisíc - kdo by odolal

Novinky, adr

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Daewoo Kalos opatřený nálepkou Chevrolet - také takto lze nazvat jeden z posledních počinů korejské automobilky. Tento nový Chevy je k mání za něco málo přes čtvrt miliónu korun. Přes bohatou výbavu, která se vozu dostala, se však přeci jen někde ušetřit muselo.

Článek

Výrobce se změnou jména pozměnil design Avea jen minimálně. Z odlišností upoutá snad jen upravená příd s logem Chevroletu a rychle se svažující záď, opatřená rozměrným nárazníkem. 

Z bočního pohledu se dynamiku vozu snaží dodat několik vystupujících linií, úsilí návrhářů však v tomto případě nepůsobí přesvědčivým dojmem.  

Na široké přední dveře, které umožňují bezproblémový přístup na místa spolujezdce a řidiče, navazují kratší zadní dvířka, jenž si zasluhují určitou výtku. Po jejich otevření a následném nastupování na zadní sedačky se totiž nevyhneme jisté akrobacii.

Vnitřní protor vozidla není dobrý a bude se s ním potýkat zejména řidič. I průměrně vzrostlý jedinec (177 cm) totiž zpočátku zápolí při jízdě s volantem, který jej tlačí do stehen. K eliminování tohoto nedostatku je proto nutné odsunout sedák dále a řídit s nataženýma rukama, což je při delších cestách vyloženě nepříjemné. Nebo se smířit s pokrčenými koleny a upravit výšku volantu.

Strohý, i když kvalitně zpracovaný interiér

Třebaže je vnitřní část vozu kvalitně dílensky zpracována, nelze se ubránit pocitu "levnosti". Dojem navozují všudypřítomné došeda zbarvené plasty, z nichž vykukují spartánsky provedené výstupy ventilace.

V jednoduchosti je síla a nový Chevy se tohoto sloganu drží jako švec kopyta. Tvrzení podporuje také asketická přístrojová deska s vestavěným otáčkoměrem a tachoměrem, přičemž v otáčkoměru nalezly domov ukazatele stavu palivové nádrže a teploty motoru. Její ztvárnění je sice bez nápadu, zato je však výborně přehledné a čitelné.    

Jízdní vlastnosti

Některá vozidla vzbudí v řidiči už po pár chvílích jízdy pocit, že nalezl automobil, jehož náturu nelze nemilovat. Subjektivně však musím říci, že Chevrolet Aveo v některých situacích navozuje pocit spíše opačný. Začněme však u těch příjemnějších věcí.

Osmiventilový motor s obsahem 1,2 litru a výkonem 53 kW je svými parametry určen spíše pro městský provoz. Libuje si v otáčkách do 4000 ot./min, v tomto rozmezí solidně a tiše táhne, nad čtyři tisícovky již začíná jeho hluk pronikat do kabiny vozu a výkonová křivka nad touto hranicí začíná rychle upadat.

Pro klidné a nepříliš rychlé cestování je však síla motoru více než dostatečná a nezaslouží si žádných větších výtek. Se zlou se však potáže ten, kdo se pokusí dostat z auta více než 130 km/h. Při tomto "kvaltu" již začíná středně naladěný podvozek plavat, řidič získává pocit, že vozidlo táhne kam nemá. Vše naštěstí zachraňuje přesné a citlivé řízení, ovšem uhánět se Chevym stopadesátkou je hodně dobrodružné.

Co se povedlo

Chevrolet Aveo je na druhou stranu spolehlivým rodinným hatchbackem pro ty, kteří hledají levný automobil pro klidnou neuspěchanou jízdu. Motor vozidla můžeme s klidným srdcem opatřit přídomkem "městský" -v nízkých otáčkách je jako doma a akceleruje jedna radost. Průměrná je jeho spotřeba, která se v kombinovaném provozu nedostala nad 7,1 l/100 km. 

Pochvalu si zaslouží poměrně bohatá výbava, která v testovací verzi Star za 296 500 Kč zahrnuje stínovaná skla, dnes už víceméně nezbytný posilovač řízení, ABS, elektrické stahování předních oken, vyhřívaná přední zrcátka v elektřině, kvalitní rádio s CD přehrávačem, klimatizaci, nezapomínaje na duální airbag a imobilizér.

Čím automobil naopak neohromí je ve vyšších rychlostech či ostrých zatáčkách nepříliš stabilní podvozek, rovněž brzdy by mohly zabírat silněji. Případného zájemce o tento vůz může také odradit nedobrý výsledek v NCAP crashtestu, který ale patří jeho mnohem mladšímu a modernějšímu sourozenci s karoserií sedan.

Konkurence

Silnými konkurenty pětidvéřového Chevroletu Aveo jsou například Opel Corsa 1.2 (59 kW/217 900 Kč*), Ford Fiesta 1,25i (55 kW/339 900 Kč) či Renault Clio 1.2 (43 nebo 55 kW/239 900* nebo 319 900 Kč*). Zapomenout rovněž nesmíme na Škodu Fabii s tříválcovou dvanáctistovkou. Ve variantě Classic za 262 900 Kč však nenabízí tak bohatou vnitřní výbavu jako Aveo. Na klimatizaci či elektrické ovládání předních oken, vnějších zrcátek a mnoho dalšího je nutné zapomenout.  

* po akční slevě

Technické údaje
Chevrolet Aveo 5d, 1.2 8V, Star
Motor
Zdvihový objem1150 ccm
Max. výkon53 kW při 5400 ot./min
Max. točivý moment104 N.m při 4400 ot./min
Spotřeba (l na 100 km)
Město8,5
Mimo město5,2
Kombinace6,4
Výkony
Max. rychlost157
Zrychlení z 0 na 100 km/hod13,7
Převodovka
pětistupňová manuální
Rozměry a objemy
Délka3880 mm
Šířka1670 mm
Výška1495 mm
Objem zavazadelníku220 l
Pohotovostní hmotnost990
Nárazové testy Euro NCAP
Ochrana posádky1,5/5*
ochrana dětí4/5*
Ochrana posádky3/4*
Ceny
Základní cena vozu244 000 Kč
Základní cena vybavení Star296 500 Kč
Cena testovaného vozu296 500 Kč

* Nárazový test proběhl u nového modelu Chevrolet Aveo sedan, starší hatchback testován nebyl

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám