Článek
Takových snah jsme zaznamenali už spoustu. Japonské a korejské značky se snaží v USA a v Evropě ukrojit výraznější podíl v luxusní skupině aut, což je nejvýdělečnější třída. Tady se točí největší peníze. Zatím ale většina snah skončila s rozpaky.
Kia nyní sází na novou generaci modelu K900, který bude určen primárně pro severoamerický trh. Nabídne proto nový model, který se bude moct směle poměřovat s vozy, jako je Audi A8 nebo Mercedes S. Nová generace má ještě povyrůst a zvýšit pohodlí pro cestující. Je to vidět i na přístrojové desce, která se konečně odpíchla od starého vizuálního konceptu, který dnes můžeme vidět i v mnoha starších a levnějších modelech. Tohle je úplně jiná liga. V centru přístrojové desky je displej s vysokým rozlišením o úhlopříčce 12,3 palců, za volantem je kaplička přístrojů, které nahradil další displej. Na přístrojové desce je kůže, imitace dřeva a kovu.
Techniku převezme model od oceňovaného modelu Stinger. Bude mít tedy pohon zadních kol a přeplňovaný šestiválec o objemu 3,3 litru. Pravděpodobně však značka představí ještě další variantu.
Zatím se jeví Kia K900 jako výlučně severoamerický model. V případě úspěchu by ale mohl vůz přejít i na další trhy, což by odpovídalo politice značky o nárůstu modelů.