Hlavní obsah

Technologické vychytávky nového sporťáku od Lexusu

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nový Lexus IS-F se nedávno začal prodávat i v Česku. Jde o první sportovní auto od Lexusu, které se chce utkat se zavedenými ikonami v čele s milovaným BMW M3. Jaké technologie nasazuje Lexus? Jeho pět zbraní představí následující článek.

Článek

Lexus IS F pohání ručně montovaný pětilitrový vidlicový osmiválec disponující výkonem 423 koní a točivým momentem 505 Nm. Zajímavostí je, že motor je navíc vybaven vyrovnávací nádržkou paliva a čerpadly pro odsávání oleje z prostoru hlavy válců. To ideální při rychlé jízdě s vytočeným motorem na zatáčkovitém autodromu, kdy může docházet k déletrvajícímu přetížení o velikosti až 1G.

Osm stupňů, řazení trvá 100 ms

Osmistupňovou převodovku vyvinul Lexus ve spolupráci s japonskou firmou Aisin. Přeřazení v manuálním módu trvá pouhých 100 milisekund (stejné např. ve Ferrari F430). Tím se stává jednou z nejrychlejších převodovek na světě. Stále však jde o klasickou automatickou převodovku, ne robotizované či dvouspojkové ústrojí.

:. Litá kola mají rozměr 19 placů a jsou od firmy BBS. Foto: Lexus

V manuálním módu dochází k úplnému uzamčení měniče točivého momentu od druhého převodového stupně výše. To umožňuje podobně jako u přímo řazené převodovky okamžitý přenos změn výkonu motoru. Při podřazování ve vyšších otáčkách převodovka strojově přesně nadávkuje meziplyn. I přes skvělou moderní automatickou převodovku je škoda, že v nabídce není i klasická manuální převodovka.

Brzdy dodalo Brembo

Přední kotouče o průměru 360 mm jsou vybaveny šestipístkovými hliníkovými brzdovými třmeny a zadní kotouče o průměru 345 mm hliníkovými brzdovými třmeny se dvěma pístky. Všechny kotouče jsou odvrtávané a opatřené vnitřním chlazením. Brzdy byly vyvinuté ve spolupráci s firmou Brembo. Buďte si tedy jisti, že brzdy zpomalují automobil opravdu ostře a navíc jen tak nezačnou ztrácet svůj účinek.

Samosvorný diferenciál samozřejmostí

Pro IS F vyvinul Lexus sportovní VDIM (obdoba ESP). Řidič si může vybrat mezi třemi režimy: zapnuté VDIM pro normální jízdu, režim Sport, ve kterém se VDIM zapojuje pouze v nekontrolovaném smyku. Pro driftování na okruhu lze systém VDIM zcela vypnout.

.: Lexus IS F. Foto: Lexus

K driftování je velmi vhodný samosvorný diferenciál LSD (Limited Slip Differencial). Ten Lexus IS-F obsahuje standardně. Teoreticky je Lexus IS-F vybaven velmi dobře, uvidíme, jak si povede v redakčním testu, který plánujeme na počátek srpna.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám