Článek
Na průběh testů v britském centru MIRA dohlížel komisař a několik vybraných novinářů. Dva vozy Tata Nano musely „přetrpět“ čelní náraz s přesazením při rychlosti 56 km/h a boční náraz – a dle evropských norem prošla. Zástupci indické automobilky nebyli výsledkem překvapeni, podobný výsledek prý čekali. I tak to ale dle jejich slov byl mimořádný okamžik.
Indové chtějí nyní Nano podrobit i nárazovým testům nezávislé společnosti Euro NCAP, jejíž výsledky jsou pro mnoho evropských zákazníků důležité. Nano by chtělo dosáhnout na čtyři hvězdičky z pěti možných. Na evropský trh chce Tata s modelem Nano vstoupit v roce 2012.
Automobil je postavený tak, aby byl co nejlevnější. Pětisedadlový vůz pohání zážehový dvouválcový motor o objemu 624 ccm s výkonem 22 kW. Vůz je vybaven bezestupňovou převodovkou. Maximální rychlost vozu je 96 km/h. Automobil má kovovou karoserii a interiér celý plastový. Díky nízké hmotnosti by se měla spotřeba pohybovat pod hranicí pěti litrů na 100 km. Oficiální zpráva hovoří o splnění emisních limitů Euro 4.