Hlavní obsah

Starou dobrou V12 budeme mít ještě roky, říká Pagani

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Fanoušci dvanáctiválců jistě nenesli dobře zprávu o tom, že BMW chystá konec svého největšího motoru, ani o tom, že v Lamborghini zůstanou motory V12 jen s použitím hybridů. Horacio Pagani nicméně zatím nehází flintu do žita.

Foto: Pagani

Pagani Huayra Roadster BC

Článek

Nejenže má nedávno představená Huayra Roadster BC dvanáctiválec, ale takový motor dostane i nástupce modelu Huayra. Ten už je ve vývoji; zatím nese interní označení C10. „Příští model bude mít podobnou filozofii,” uvedl Horacio Pagani, zakladatel stejnojmenné automobilky.

„Bude mít tradiční spalovací motor, novou generaci V12 twin-turbo od Mercedesu-AMG,” dodal s tím, že tenhle nový dvanáctiválec bude mít homologaci platnou až do roku 2026.

Foto: Pagani

Přeplňovaná V12 v současné Huayře Roadster BC

Může to znamenat, že Mercedes-Benz, resp. Mercedes-AMG, bude z německého trojlístku nabízet dvanáctiválec jako poslední? Už dříve se hovořilo o konci V12 u AMG téměř s jistotou, ale nezdá se pravděpodobné, že by se vyplatilo vyrábět takový motor jen pro Pagani.

Ovšem, ani značka Pagani není zcela imunní vůči elektromobilům. Nástupce Huayry bude mít elektrického sourozence, se kterým bude sdílet platformu. Vývoj už probíhá, ale víc detailů zatím známo není.

Horacio Pagani se rozhovořil i o možnosti nabídnout SUV, ovšem nepříliš kladně. „Muselo by mít cenovku okolo tří milionů eur (77,55 milionu korun), aby bylo v souladu s naší současnou strategií. Nevíme, jestli pro takový produkt existuje trh,” uvedl. Naznačil ale možnost využití platformy velkých SUV značky Mercedes, pokud by už chtěl něco takového stavět.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám